Opstartprobleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter janky
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

janky

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2001
Wilde vanmiddag mijn PC opstarten maar kom niet verder dan opstartscherm.

Hij komt gelijk met de melding:
PCI\irq Routing table error 03.03.00
Loopt wel ram geheugen na, detecteerd keyboard en mousse, usb enable.

Floppie controle faille.
Druk F4 to resume.

Na resume vraagt hij om Bootmedia.

Weet iemand wat er aan de hand is en wat ik er nu mee moet?

Heb Windows Home als os.

Het klinkt mij als een hardware probleem in de oren, ik kan het mis hebben maar mogelijk dat door een onverklaarbaar iets hardware gebruik maakt van een zelfde irq of dat zelfs de irq instellingen verdwenen zijn. Bekijk dit eens in je bios?

Sorry hoor maar dit gaat me een stapje te ver.
Kun je me aangeven onder wat dit staat in de bios?
En zou ik evt. met een opstartdiskette wel weer op het systeem kunnen komen?

Als je windows 98 hebt dan zou je het met een opstartflop kunnen proberen door C:\win in te tikken. In je bios kom je vaak via F10, of DEL. Dit moet je intoetsen tijdens het opstarten. In het bios moet je dan gaan kijken bij PCI configuratie of IRQ settings, kijk eens of dit ingevuld staat en alles op enable.

Bij pci configuratie staat alles op auto.
Kan hier verder zelf niets aangeven door middel van enable of disable. Er kan alleen een irq priority nummer gegeven worden.
Voor alle duidelijkheid ik heb xp home als OS

In dit geval moet ik je het juiste antwoord schuldig blijven, probeer eens met f8 te starten en dan in de veilige modus.:(

Oke, bedankt zover voor je hulp. Zal eens proberen of me dat nog lukt, opstarten in veilige modes.

Helaas ook dit lukt dus niet, kom er op geen enkele manier meer op.Niet met opstartdiskette of wat dan ook.
Nu dus maar helpdesk gebeld met de vraag of men hiernaar komt kijken want ik weet het ook niet meer.

Probleem is opgelost.
Was een conflict met toebedelen usb poort.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan