opstartprobleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter rodin
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rodin

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2004
hallo,

sinds kort doet mijn pc behoorlijk raar bij het opstarten.. nou ja, eigenlijk doet hij niets, en dat is het probleem.. hij blijft als ik hem aan zet eerst een hele tijd (aantal minuten) gewoon lekker zijn pentium logo weergeven voordat hij verder gaat met opstarten.. dit is volgens mij begonnen toen mijn pc een weekje terug plotseling uitviel toen ik een normale bewerking op mijn pc uitvoerde :confused:

ik hoop dat jullie een oplossing, of anders toch de oorzaak, kunnen achterhalen.. als je iets wil weten over mijn systeem moet je dat even vragen, maar ik heb nu niet zoveel tijd.. :rolleyes:

alvast bedankt voor jullie tijd.. :p groeten, rodin

Tijdens opstarten Windows worden een hele reeks programma's geladen die alle op de achtergrond draaien. Soms kunnen deze programma's de pc doen vastlopen tijdens het opstarten.

Start bijgevolg op in veilige modus - kijk via start/uitvoeren/msconfig naar welke programma's allemaal opstarten en zoek de boosdoener van je probleem !

Groetjes,

Raisa

dit heb ik ook gehad met mijn ouwe pc maar toen heeft mijn pc een fout opgebouwt in mijn bios !

ja ik kan idd even proberen mijn bios te resetten :) ik zal nog wel even laten weten of het heeft gewerkt :)

@raisa: nee hij blijft hangen voordat windows wordt gestart ;)

De oorzaak kan ook aan het ram geheugen liggen, controleer het reepje, als er meerder geheugen reepjes inzitten laat deze dan eens afzonderlijk van elkaar werken.

groetjes speedtouch

ik heb het nu (eindelijk) allemaal geprobeerd, maar zowel het bios resetten als een reepje ram eruithalen had niet het gewenste resultaat.. weet er misschien nog iemand iets, want het begint nu toch wel heel irritant te worden.. ik moet namelijk elke keer een paar minuten wachten, zowel bij het normaal opstarten van de pc, maar ook bij het opnieuw opstarten, en ook bij het herstellen van windows uit de slaapstand..

ik hoop dat iemand weet wat ik nu moet proberen :confused:

Groeten,
Rodin

Rodin,
Welke progamma's starten op !!!!!!!

groetjes speedtouch

Geplaatst door speedtouch
Rodin,
Welke progamma's starten op !!!!!!!

groetjes speedtouch

je bedoelt met windows? het probleem zit hem voordat windows opstart.. dus misschien moet ik maar eens proberen mijn bios te flashen ofzo?

rodin. waarom je bios flashen als hij het altijd goed heeft gedaan !!!!!!!

De oorzaak kan ook een virus progamma zijn, tijdens het opstarten.

groetjes speedtouch

Geplaatst door speedtouch
rodin. waarom je bios flashen als hij het altijd goed heeft gedaan !!!!!!!

De oorzaak kan ook een virus progamma zijn, tijdens het opstarten.

groetjes speedtouch

ja dat is waar.. maar nu doet hij het dus niet meer.. :confused: ja het zou idd ook een virus programma kunnen zijn.. maar hoe kom ik daar dan weer achter en los ik het op? :rolleyes:

Groeten, Rodin

Ik weet niet welk besturingssysteem je hebt, maar ik ga er vanuit dat het Xp is.

Start op, met de xp-cd en neem de herstelfunctie, misschien lukt dat.

groetjes speedtouch

ik heb idd xp.. ik zal de herstelconsole eens een kans geven :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan