opstartprobleem!

• Onderwerp starter Onderwerp starter dRob
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dRob

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2001
Sinds ik vanmiddag de PC moest rebooten omdat enkele programma's waren vastgelopen krijg ik niet meer het bekende windows bureaublad als ik opstart.
In eerste instantie duurt het lang voordat ik in het inlogscherm kom van de pc. Dan kan ik kiezen uit de drie aangemaakt profielen. Als ik dan voor mijn naam kies (waarbij de foto ook is vervangen door een schaakspel) worden er geen persoonlijke instellingen geladen. Wel verschijnt na een paar minuten de melding:
"Windows kan geen tijdelijke profielmap aanmaken. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door onvoeldoende toegangsrechten"
en
"Windows kan het profiel niet laden maar heeft het standaardprofiel voortgezet"
Maar dan blijft het scherm blauw en hoor ik alleen de opstartgeluiden van windows. Daarna blijft het scherm blauw en ratelt de hdd nog een beetje maar zie ik niks.
Wat betekent dit en nog beter: hoe kom ik weer terug en hoe krijg ik weer toegang in mijn gegevens??

Laatst bewerkt:
Je zou kunnen proberen met de laatst goede instellingen van windows proberen op te starten.

Start daarvoor de PC opnieuw op en druk voordat windows begint te starten op F8.

Daarna zullen meedere opstartmogelijkheden verschijnen.
Kies voor de mogelijkheid: Opstarten met de laatste goed werkende instelling.

Tja........opstarten in Veilige Modus lukt dus niet. Wel kom ik in het zwarte scherm maar krijg vervolgens niet de mogelijkheid om een andere keuze te maken dan normaal opstarten (pijltjes reageren niet).

Zou het graag willen doen, dus een nieuw probleem.

Je zou ook kunnen proberen gewoon windows opnieuw te installeren.

Zorg in de BIOS(tijdens opnieuw opstarten DEL in drukken) dat de cd-rom als eerste opstart.

Le de cd van windows in de speler en verlaat de bios met opslaan.
De pc start opnieuw op van cd-rom.

Je hebt meerdere mogelijkheden windows te installeren, waaronder gewoon Windows, Windows systeem(zonder formatteren) en windows systeem(met formatteren.)

Kies in dit geval voor gewoon Windows dus niet die met systeem, anders moet je alle programma's ook weer opnieuw installeren.

Zet na de installatie de instelling in de BIOS weer terug in de volgorde waarin die stond.

Ok herinstallatie dan maar middels het Clarity programma van MyCom (helpdesk is niet zo behulpzaam). En dan geb eurt er dit tijdens het windows installeren:

"Onherstelbare fout
Er is een fout opgetreden waardoor Set Up niet kan doorgaan.
Setup kan de productcatalogussen niet installeren. Dit is een kritieke fout. In de Set-Up logboekbestanden treft u waarschijnlijk meer gegevens aan. "
Als ik dan op OK klik (meer keuze is er niet) krijg ik het logboek voor systeeminstallatie.
Daarin staan 3 fouten:
Set-Up kan OLE besturing C:\Windows\System32\rsaenh.dll niet in het register opnemen wegens de volgende fout:
DLLRegister Service heeft fout 214794223 geretourneerd (80070017)
Set-Up kan OLE besturing C:\Windows\System32\dssenh.dll niet in het register opnemen wegens de volgende fout:
DLLRegister Service heeft fout 214794223 geretourneerd (80070017)
De handtekening voor Windows XP Home Edition is ongeldig. Foutcode 80096001.
Er is een systeemniveaufout opgetreden bij het controleren van vertrouwen.

Als ik dan weer op Sluiten klik start de pc opnieuw op en gaat 'ie weer installeren.
Weet iemand wat ik moet doen?

Herinstallatie geslaagd (denk ik) nu is het een kwestie van 'de schade' opnemen en opnieuw installeren van onderdelen.
Alleen herkent 'ie nu de keyboard en de muis niet.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan