opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

john2

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2004
Windows 2000
schurend geluid bij opstarten en het duurt ong. 30 minuten. Ik heb genoeg geheugenruimte op de c-schijf.
na het opstarten doet de D-partitie het prima maar de c-partitie blijft hetzelfde geluid maken, en hierdoor kan ik de c schijf ook niet scannen.
Wie weet raad??

Sorry een partitie die geluid maakt?!

Als je met partities werkt heb je dus één harde schijf. Dus als je C geluid maakt, maakt je HD geluid, waarmee dus "al je partities".

Scannen? Je bedoelt met schijfcontrole?

het klinkt dat waarschijnlijk binnenkort je harde schijf het gaat begeven

Ja ik heb maar een harde schijf en 2 partities, c en d.
Zogauw als bij het opstarten windows geladen wordt, begint het geluid en gaat alles verder tergend langzaam.

En dat blijft zolang ik via de c partitie werk. Met de d-partitie heb ik geen enkel probleem.

Voor het startscherm geladen is, krijg ik de melding dat C:\programm Files\Network Associates\Virus Scan\scanemal.dll niet werkt.

Als ik de c-partitie op fouten wil scannen lukt dat niet omdat het te lang duurt.

Ik ben het opzich wel eens met Goldvinger...

Ga eens naar veilige modus
Dan naar:

start
uitvoeren
"chkdsk"
< enter >

Lukt dit?

Ja, dat lukt.

20 onleesbare segmenten......

Toch maar even snel een backup maken.
Hoe krijg ik die backup van mijn pc op een laptop?

Netwerkkabel, USBkabel, printerkabel, COM-kabel (bij de laatste 2 heb je wel een apart programma nodig), USB-stick, CD-branden.

En die onleesbare segmenten zaten allemaal op de eerste 10 % van mijn schijf, tussen 4676 en 4751.

Ik heb wat bestanden op cd´s gebrand.

Wat raad je me verder aan?

Nog wat sleutelen of een nieuwe harddisc?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan