opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

DRADA

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Ik heb om een vriend te helpen een Amd athlon 2000 processor in mijn pc gestopt maar toen ik de pc aandeed kregen we geen beeld.helaas er was kennelijk iets niet goed aan de processor,Maar het vreemde is dat toen ik mijn orginele Amd athlon xp 2800 weer in mijn computer plaatste ik exact hetzelfde probleem had/heb.Ik heb de videokaart gewisseld geen effect,de bios gereset door middel van de stekker eruit,batterij eruit en clear cmos gedaan. daarna alles weer orgineel gezet maar helaas noppes nada,ik hoor mijn fans draaien ,mijn geheugen ratelen maar op mijn beeldscherm blijft het zwart.Toen het beeldscherm verwisseld maar ook niks :confused: weet iemand een oplossing?of heb ik ergens overheen gekeken? ik hoor het graag want zo heb je weinig aan een computer :8-0:

Sluit systeemspeaker aan en kijk of je bieps hoort. :)

Systeemspeaker staat al aangesloten. Ennn geen biepjes of bliepjes te horen:mad:

Zou eventueel aan voeding kunnen liggen. Heb je een reserve bij de hand?

Voeding?? euhhh ik heb sinds een maand of 3 een nieuwe voeding die volgens mij prima functioneerd maar snap de link ff niet naar mijn probleem :confused:

Als de voeding kapot is kan je allerlei soorten vreemde problemen krijgen, oa een zwart beeldscherm.
Draai je computer ook met de kleinste mogelijke config. Dus koppel alles af, zodat je alleen je mobo en videokaart overhoudt.
Probeer het dan nog een keertje.
Reset de bios door of:
1. Lithium baterij er ff uit te halen
2. Jumper te verzetten
Voor details kan je je handleiding van het mobo naslaan.

Is er nog iets bijzonders gebeurd tijdens het inbouwen van de CPU? Gelet op statische energie?

Als je CPU en je videokaart werken dan kan het bijna alleen nog maar aan je mobo liggen.
Is er iets met de elco's (elektrolytische condensators) gebeurt? Dat zijn kleine cilindervormige componenten met een platic behuizing, vaak in de buurt van de CPU socket. Als zo'n condensator bol staat of gebarsten is, of er lekt smurrie uit, dan is deze dus kapot.

Laatst bewerkt:
Ok heb weer een andere voeding geprobeerd niks noppes nada ....clear cmos gedaan nadat ik eerst de stroomkabel en de batterij verwijderd heb daarna alles weer terug maar helaas. Ik gebruik meestal een antistatisch polsbandje als ik een onderdeel vervang dus neem aan dat het daar niet aan kan liggen,Heb ook idd gekekenn naar kapotte condensators of iets in die geest maar kan eerlijk gezegd niks vreemds ontdekken.
volgens mij is of het moederbord niet goed of mijn processor heeft de geest gegeven maar weet eerlijk gezegd niet hoe ik daar achter kan komen aangezien mijn vriendin een pentium heeft en geen Amd.

Die 2000+ kan dusdanig defect zijn dat hij je moederbord om zeep heeft geholpen. Maar die kans is niet heel groot, het kan ook dat je bij het ombouwen een plugje/stekkertje verkeerd of niet hebt geplaatst?

bv de processor niet goed in zn socket gedrukt oid.

succes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan