opstartprobleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter dRob
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dRob

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2001
Na een paar dagen afwezigheid startte ik vandaag de pc weer op en ik kreeg 'm niet volledig gestart.
Na een herstart krijg ik het welbekende zwarte scherm met de mogelijkheden om op te starten volgens de volgende 5 opties:
Veilige modus
idem met netwerkmogelikheden
idem met opdrachtprompt
laatst bekende
windows normaal opstarten

Maar telkens keer ik weer terug in dit zwarte scherm en wordt de pc niet opgestart.
Wat kan en moet ik doen??

Krijg je geen foutmeldingen te zien? Heb je al een bootdisk geprobeerd?
Ik had hetzelfde probleem maar het is eerst handig om te kijken of je geen foutmelding te zien krijg; dan weet je meer. Een bootdisk kun je van internet halen...

Als dit met dezelfde HD is als een vorige keer lijkt het me het verstandigst deze eens te vervangen voor een nieuwe!!

Geplaatst door BANDIT123
chkdsk /r al gedaan?

En waar zou ik dat in kunnen vullen dan??

p.s. Bootdisk......ik heb geen flauw idee wat het is en hoe het werkt....

Geplaatst door BANDIT123
Als dit met dezelfde HD is als een vorige keer lijkt het me het verstandigst deze eens te vervangen voor een nieuwe!!

Ok prima..morgen gelijk doen. Maar kan ik m dan nu nog wel opstarten dan?

En mijn data...moet ik bang zijn voor dataverlies?

Ik ken de geschiedenis van deze HD niet maar wat heb je gedaan voordat dit probleem ontstond; en maakt je HD rare geluiden o.i.d?
Check eens in BIOS (tijdens het opstarten op DEL drukken) of je HD er nog in staat en herkend wordt.

Een bootdisk is eenvoudig; je download 'm van die pagina en zet 'm op een floppy, floppy doe je in de A drive en dan start je de PC op; je PC start dan op van de A schijf en kijk dan eens wat er gebeurd, bij mij kwam er een foutmelding in beeld, aan de hand aarvan kun je veel meer.

Wat je ook kan doen is de XP CD erin doen en 'm booten vanaf de CD (dat kun je instellen in BIOS) en vervolgens chkdsk /r /p doen...
Als je schijf geen rare geluiden ofzo maakt of je geen duidelijke aanwijzingen hebt dat je schijf is overleden is je data nog te redden...

Doe het zo ,dat is met het minste risico!!!!
Eerst andere Hardisk er in zetten als Master dan daar je besturings systeem opzetten,er na plaats je de oude erbij en die op Slave zetten dan kan je op die manier de Data die je wilt bewaren er af halen.

Zoals in je vorige en deze Topic is er volgens mij een fout in 1 van de eerste Clusters op de schijf en dat gaat steeds verder .
Je kan eerst nog wel even kijken of je het voorlopig even kan reparen maar dan moet je een Disk downloaden van de Fabrikant van de Hardeschijf(ikweet niet je merk)
Succes

Dank dank dank....

Ik heb een herinstallatie gedaan van XP en nu draait ie weer als een zonnetje. De extrene HDD is bestelt en komt maandag zodat ik geen data verlies meer hoef te riskeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan