opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

gerrit40

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2001
hallo
Als ik mijn computer op start,dan krijg ik het xp logo te zien,gaat dan naar het volgende scherm en daar stopt het opstarten en krijg de volgende mededelingen te zien op het scherm.
primary master:< Sata device not found>
secundary master :< Sata device not found>
en gaat daarna naar het scherm dat je kunt kiezen uit de mogelijkheden met oa opstarten in veilge modus en de overige ,die zijn wel bekend denk ik,heb alles geprobeerd ,maar hij blijft dit cyclus herhalen.
Kan iemand vertellen hoe ik de computer weer kan opstarten

alvast bedankt

Zeker de bios gereset?
Daar staat een sata/raid controller in die nu op enabled staat, kijk in de manual of de bios.

PS, of heb je wel een SATA schijf? die op IDE modus zetten in de bios kan helpen.

Laatst bewerkt:
zou je mij kunnen vertellen in welke gedeelte vande bios ik die sata/raid controller kan vinden

Even de schermen van de bios doorlopen of toch even de manual erbij pakken of op de site van de maker die ophalen.

Kijk ook even in de computer of de sata kabels er goed opzitten.

Maare, heb je nu een sata schijf of niet?:confused:

ja er zit een sata schijf in welke type kan ik niet zeggen,zal hem denk ik dan open moeten schroeven de pc

Tja, met die info kun je verder niet zo veel.

Even teruggaan van voor het probleem, wat heb je gedaan alvorens dit probleem onstond.

hallo
sorry dat ik niet meer reageerde op je vraag gisteravond,maar de stekker werd uit het stopcontact gehaald terwijl de computer nog aan het afsluiten was.

Even de schermen van de bios doorlopen of toch even de manual erbij pakken of op de site van de maker die ophalen.

Dit gedaan? denk dat er een hard reset van de bios heeft plaatsgevonden, als je het niet verder weet, haal er iemand bij met verstand van zaken, anders wordt het een neverending story.

het is opgelost het probleem,
heb er maar iemand bijgehaald,die heeft iets in de bios veranderd en opnieuw xp er opgezet,krijg nog wel de melding dat ,sata device not found,te zien,maar hij start weer helemaal op
Bedankt voor jullie reactie's
groet gerrit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan