Opstartprobleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Na mijn vorige probleem: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2126353#post2126353

Hetvolgende:

Nadat ik windows vista terug had geïnstalleerd begon ik aan de drivers. Dat werkte, en hij had herstelpunten gemaakt.

Helaas, toen ik de pc opnieuw moest opstarten om de installatie van de drivers te voltooien wilde hij niet meer opstarten.

Er komt van zodra ik 'Windows vista' heb aangeduid in mijn multibootsystem een bericht in het engels met iets van dat windows zou zijn afgesloten om schade te voorkomen omdat er een bestand probeerde te schrijven naar readonlymemory. En dat als ik onlangs een nieuw apparaat had aangesloten ik het moest uittrekken.
Dit is echter niet het geval en kan ik dus niet doen.

Opstartherstel heb ik al geprobeerd, hij kan geen probleem/oplossing vinden.

Als ik nu vanop de dvd het systeemherstel wil toepassen zegt ie weer dat er geen herstelpunten zijn! terwijl ik die daarvoor wel heb gezien... En ik heb er geen enkel handmatig verwijdert, kheb er voor de zekerheid zelfs 2 extra handmatig bijgemaakt.

Zijn ze automatisch verwijdert? Door wat dan?

Windows vista opstarten in veilige modus werkt wel, maar ook daar zijn geen herstelpunten meer beschikbaar... Anders als in xp start die trouwens automatisch mijn eigen account op en geeft me niet de keuze om te kiezen tussen mij en de administratoraccount?

Zijn er nog opties?
Of moet ik weer helemaal opnieuw formatteren?

alvast bedankt.

Ik heb in veilige modus alle drivers gedeïnstalleerd, maar het wou niet baten...

Op het blauw scherm waar ie het probleem geeft, geeft ie ook altijd de bestandsnaam van een bestand: "royal.sys"
Zou het het proberen waard zijn om dit bestand (vanuit winxp dan wel te verstaan) vanuit de map windows.old naar de echte windows te kopiëren?

royal.sys

Paradox method is just a variation of OEM BIOS emulation
Royal.sys is their custom driver that does the emulation/hacking.
Of course no clean installation have it, does not matter OEM or not.
So its only a matter of detecting it.

schijnt een probleem te geven bij diverse driver updates.....

Vreemd, want mijn oude windows had het dus ook in de driversmap, maar dus gewoon een kwestie van verwijderen om het prob op te lossen?

Nou vooruit dan maar! dan ga ik dat meteen proberen...

Het is gelukt, ik heb normaal kunnen opstarten, er kwamen wel enkele foutmeldingen op, maar ik hoop dat die eenmalig waren.

Maar mijn systeemherstel werkt nog steeds niet, waar gisteren enkele systeemherstelpunten stonden, staat er nu geen enkele meer, en dat vind ik zoprecies toch niet grappig:(

mooi dat het enigzinds weer werkt.
draai zelf geen vista dus kan je niet verder helpen met systeemherstel.

achjah, ondertussen werkt het wel weer, maar vindt niet leuk dat ie ongemerkt systeemherstelpunten kan verwijderen. Nou gewoon maar hopen dat er ondertussen ook niks is gebeurd waardoor ik terug zou moeten naar een herstelpunt dat verwijdert is... En dat hij er in de toekomst geen meer verwijdert.

Bedankt, voor de hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan