opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchdarky

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2010
hallo dames en heren van helpmij.nl,

ik heb een probleem met mijn (ietwat) nieuwe pc, hij start namelijk moeilijk op. soms start hij in 1x op maar andere keren heeft ie 5/6keer resetten nodig (omdat hij vastloopt/niks doet) wanneer hij 5/6x nodig heeft komt meestal de eerste keer een bluescreen, daar staat vaak op "system service exeption". de volgende paar keer geeft hij geen beeld weer ("no signal" te zien op het beeldscherm) en dan start hij eindelijk op, waarna ik nergens last meer van heb

wat er in mijn pc zit:
processor:AMD quad core 955 BE
MOBO: ASUS m4a79xtd EVO
grafische kaart: ATI radeon HD 5770
4 gb RAM kingston valueram
harde schijf: samsung hd103sj
standaard fans
voeding: cooler master GX 550 watt

ik draai windows 7 64 bit ultimate

hebben jullie een oplossing/weten jullie wat het probleem kan zijn?

alvast bedankt
DD

dat veroorzaakt het vastlopen/bsod bij het opstarten?

ik ga het proberen, morgen vertel ik hoe het opstarten ging

dankje,
DD

helaas, geen succes. hij blijft de eerste keer bluescreen geven daarna paar keer "no signal" en dan doet ie het pas

hey,

sorry van het late bericht, was ff weg vandaag.

ik krijg de melding dat de driver van mijn beeldscherm (al1916w van acer) out of date is, als ik die dan download kan ik geen .exe file ofzo aanklikken om deze te installeren. hoe moet ik die driver updaten?

DD

Schrijf eens de EXACTE melding van die BSOD op. Deze melding wordt ter info weergegeven.
Kun je die melding niet opschrijven omdat de computer automatisch opnieuw opstart, dan kun je automatisch opstarten uitschakelen zodat je de tijd hebt om de melding over te schrijven.

Dit uitschakelen gaat als volgt:
Start-> RECHTERMUISKNOP op Computer-> Eigenschappen.
Linksboven in het venster klik je op "Geavanceerde Systeem Instellingen"
In het nieuwe venster klik je op het tabblad "Geavanceerd"
Daarna onderaan in het venster onder het kopje" Opstart en herstel" klik je op instellingen.
Daarna in het midden van het scherm ergens het vinkje weghalen bij Automatisch opnieuw opstarten.

ps. Het kan zijn dat mijn vertalingen niet 100% goed zijn, ik werk met een engelse versie.

Die error kan verschillende oorzaken hebben. Het kan ook met de firewall te maken hebben.
Kun je eens wat meer vertellen over je software? Antivirus, firewall, etc?
In de tussentijd kun je eens een cleanboot uitvoeren.

antivirus: windows security essentials, natuurlijk geupdate tot op het laatste moment
firewall: standaard windows, verder niet in gerommeld
sofware: ik weet niet precies wat je bedoeld dus ik heb maar een screenshot gemaakt van mijn geinstalleerde software
http://img15.imageshack.us/img15/2585/knipselc.png
http://img593.imageshack.us/img593/8572/knipsel2.png
http://img156.imageshack.us/img156/6826/knipsel3t.png

cleanboot kan ik morgen pas testen, aangezien ik er maar 1x per dag last van heb, de eerste keer opstarten van de dag

Ik heb je softwarelijst bekeken en er vallen mij een paar dingen op.
Je hebt 2 antivirusprogramma's op je computer staan. 1 van de 2 verwijderen.
2 antivirus programma's op 1 computer is vragen om problemen.
Tuneup utilitys is een regcleaner. Regcleaners raad ik ten zeerste af. Regcleaners zullen op de lange termijn een zeer negatief effect op de betrouwbaarheid van je besturingssysteem hebben.
Ccleaner heeft ook een regcleaner functie, deze kan ik ook afraden, voor de rest kun je ccleaner gewoon gebruiken.

2 antispyware programma's, niet noodzakelijk. Ik wil je aanraden 1 van de 2 te verwijderen.

Nadat je bovenstaande gedaan hebt, computer opstarten en testen. Eventueel met de cleanboot.

Samenvatting van wat mij opvalt aan software.
ESET NOD32 ( Antivirus)
MSE security essentials (Antivirus)
CCleaner
Spywareblaster ( Antispyware)
Superantispyware ( Antispyware)
Tuneup utilitys ( regcleaner)

de programma's zijn verwijderd, morgen krijg je te horen of het geholpen heeft (hij starte nu wel sneller op)

Misschien kan je eens opnieuw installeren? Ben niet zeker of dat zal helpen, hangt af aan wat het ligt...

opnieuw installeren heb ik eerder al vaker geprobeert, heeft toen niks geholpen

ja heb ik nog wel, alleen omdat ik geen idee heb wat het probleem is kan ik het ook nergens op terug halen ofwel?

garantie is garantie. Dat ding functioneert niet naar verwachting. Dit is al genoeg om een beroep op je garantie te doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan