opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berendbotje

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
De pc van mijn zoon start telkens opnieuw op..Het volgende is er aan de hand...Ik start de pc op,ik krijg het welkomscherm,daarna zijn eigen pagina. Als ik links onder op internet klik dan valt het beeld weg en krijg ik de pagina van foutherstel. Ik wacht op "normaal starten". Vervolgens krijg ik weer het welkomscherm.Dit blijft hij telkens herhalen. Ik kan de pc wel opstarten in veilige modus,maar dit is niet de bedoeling. Ik heb ook alle stekkers eruit gehad en 30 sec.gewacht en opnieuw opgestart,maar ik krijg weer hetzelfde

Hoi,

Ik zou in veilige modus eens teruggaan naar een eerder herstel punt misschien wat schadelijke software binnengehaald of drivers niet oke

Virus is ook mogelijk, probeer in veilig modus een virusscan. Je kan ook combofix proberen. Tutorial hierover vind je hier: KLIK

Maar probeer eerst eens of dat wat Modag zegt het oplost.

@gast0505
Please note that running this program without supervision can cause your computer to not operate correctly. Therefore only run this program at the request of an experienced helper.
Om nu maar meteen combofix aan te bevelen is in deze fase toch écht een brug te ver. :o

@Berendbotje
De veilige modus is juist bedoeld om problemen op te lossen, er worden alleen opstartbestanden geladen die nodig zijn om windows op te starten zonder tussenkomst van zgn. 3th party software.
Er is dus iets dat in de normale modus mee opstart en niet deugt.
Als ik links onder op internet klik dan valt het beeld weg en krijg ik de pagina van foutherstel.
Vraag aan je zoon of hij recent een nieuw softwareprogramma heeft gedownload e/o geïnstalleerd dan kom je wellicht sneller achter het verdacht programma en hoef je onderstaande handelingen hopelijk niet uit te voeren. Het kan je een hoop werk besparen.

De volgende procedure kan ik je aanbevelen: Start in de veilige modus (meestal F8 trommelen tijdens de boot) óf normale modus op en klik dan niet op die internetkoppeling.
Combineer windowstoets + r
typ
msconfig
hit de entertoets>
Het venster "systeemconfiguratie" verschijnt, klik op de tab: opstarten en vink alles uit wat aangevinkt staat (schrijf op wat allemaal aangevinkt is)>herstart de pc.
Herhaal dezelfde procedure als boven en begin 1 voor 1 (na elk aangevinkt programma telkens herstarten) al die software weer aan te vinken totdat je boosdoener gevonden hebt.
Mogelijke eerste verdachten: Browser geïnfecteerd, antivirussoftware e/o firewall, maar kan eerlijk gezegd van alles zijn.

Probeer ook eens een systeemherstel naar een vroegere datum van voordat het probleem zich voordeed, als er geen systeemherstelpunten aanwezig zijn dan moeten we gaan denken aan virus, mal- of spyware.
Geef ook wat meer info door, welke browser, antivirussoftware etc.
We horen het wel weer.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan