Opstartprobleempje pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Air Aai

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Ik heb sinds vrijdag een nieuwe pc van Dell (duo-core processor E6400, 2,13 Ghz, Windows XP-home, 500 Gb harddisk).

Tot nu toe heb ik de pc twee keer helemaal uit gehad (dat betekent pc en beeldscherm uti en knopje op stekkerdoos utigeschakeld). Tot twee keer toe heb ik het probleem dat de pc 's-ochtends bij het opstarten blijf hangen op een geheel zwart scherm en ik niet het bureaublad krijg. Escape intoetsen e.d helpt niet en de pc is ook niet handmatig uit te zetten. Als ik de configuratie vervolgens via de stroomvoorziening ' gedwongen' opnieuw opstart door het knopje op de stekkerdoos uit en weer in te schakelen, krijg ik op een gegeven moment een zwart scherm met tekst met o.a. de vraag of ik Windows 'normaal wil opstarten'. Als ik daarvoor kies verloopt het opstarten vervolgens wel normaal en krijg ik het bureaublad.

Is natuurlijk allemaal niet de bedoeling. Weet iemand wat dit kan zijn c.q. veroorzaken?

O ja, ik heb een ' illegale' versie van Office erop gezet. Qua programma's die opstarten zijn dit buiten de gewone programma's ook nog Skype, Steam (t.b.v. Counterstrike) en MSN Messenger.

Laatst bewerkt:
stekkerdoos (met knopje) er tussenuit halen.

dat soort spul van een paar euro kan de grootste problemen veroorzaken.

Dus uiteindenlijk kom je wel in Windows? Zo ja kijk bij de opstart optie & energie beheer of alles goed staat. Als dit niet werkt de computer opnieuw installeren. Werkt hij hierna nog niet, dan zou ik hem terug sturen.

Klopt, gelukkig maar. Heb bovendien die bewuste stekkerdoos vervangen door een normale. Dank jullie wel voor jullie reacties in elk geval. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan