Opstartprobleempje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schutje

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Berichten
17
Hallo allemaal,

Mijn computer start tegenwoordig pas op als ik de stekker er even uit getrokken heb en ik vroeg me af of jullie misschien weten hoe dat komt en, belangrijker uiteraard, wat ik er aan kan doen. Wat me daarbij het meest verbaasd is dat dit probleem naar mijn idee nogal uit het niets komt, als in: eerst deed ie het nog gewoon en nu niet meer.
Wat er wel gebeurde is het volgende. Ongeveer twee weken geleden begon mijn pc bij het opstarten van xp opeens vast te lopen, terwijl hij het daarvoor toch echt meer dan een jaar prima had gedaan. Op zich vervelend, maar als ik 'm daarna opnieuw opstarte met de laatste instellingen die werkten deed ie het gewoon weer (misschien ook wel zonder systeemherstel, maar dat heb ik niet geprobeerd). Op een gegeven moment was ik daar echter wel klaar mee en toen heb ik de boel maar eens geformatteerd. XP met service pack 2 erop, werkte prima bij de installatie, maar daarna kwam het probleem weer terug, alleen liep hij dit keer in meerdere fases van de installatie vast. Probleem kon echter gewoon weer opgelost worden door opnieuw op te starten.
Tot eergisteren. Ik deed mijn computer aan en hij wilde niet opstarten. Er gaan wel lampjes branden van de powerknop en brander, maar de bekende opstartpiep klinkt niet meer en ook het beeldscherm blijft zwart. De resetknop doet ineens ook geen wonderen meer. Alleen als ik de stroom er even vanaf haal doet 'ie het weer.
Kan iemand mij helpen?
 
doe eens een atx reset
alles los koppelen ook stroom
de aan uit knop ingedrukt houden ong 30 sec alles weer aansluiten
helpt dit? :)
 
Bij de eerste test wel, maar hij heeft nu dus nog geen nachtje uit gestaan. Maar voorlopig bedankt in ieder geval.
 
Ik krijg het idee dat iets met je voeding aan de hand is al kan ik dat vanuit hier niet zien natuurlijk. Heb je toevallig een vervangend exemplaar bij de hand om te proberen?
 
Niet direct maar ik zal even zoeken en dat proberen, want het probleem is nog niet helemaal opgelost blijkt nu. Ik heb de stroom er nog niet af hoeven halen, maar hij loopt nog wel vast met opstarten.
 
Maak eens eerst alles zuiver in je pc: ventilators en ook de ventilator van de voeding.
Een beetje stof tussen een contact kan al voor wrevel zorgen.
 
Nou ik heb inmiddels alles schoon gemaakt en een nieuwe voeding geprobeerd, maar het heeft weinig geholpen. Hij loopt nog steeds vast met opstarten. Echter, als ik de voeidng als het ware eerst warm laat lopen door 'm op te starten (wat ie dus niet doet), even wat anders te gaan doen en 'm dan weer opnieuw op te starten doet ie het wel. iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan