Opstartproblemen bij Windows XP pro

Status
Niet open voor verdere reacties.

ch0jin

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Berichten
35
Hoi,

Sinds gister start windows xp niet meer op als ik mijn pc aanzet hij komt wel bij het laad schermpje maar daarna krijg ik een blauw scherm met een foutmelding ... de foutmelding is niet te lezen omdat hij maar voor een halve seconde tevoorschijn komt en daarna mijn pc zich reboot.
Ik kan nog wel in windows komen in veilige modus.

Is iemand bekend met dit soort probleem?

Alvast bedankt.
 
Doe eens een rechterklik op deze computer en kies eigenschappen.
Kies dan geavanceerd>opstart en herstelinstellingen en klik daar op instellingen.
Vink dan de regel: de computer automatisch starten uit.
Nu start de pc niet meer vanzelf opnieuw op, maar krijg je een blauw scherm met foutmelding. Aan de hand van die foutmelding kunnen we misschien wat makkelijker de oorzaak achterhalen. Vaak zijn het niet goed werkende drivers of een geheugenprobleem.
 
Hoi,

Bedankt voor de snelle reactie (blijf me verbazen hierover :) ).

Ik heb gedaan wat u adviseerde en het werkte ik krijg nu de volgende foutmelding:

Er is een probleem gevonden...

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

...

***STOP: 0x000000A (0XFFFE8, 0X00000002, 0X00000001, 0X80521 BFB)
 
Ik heb beide links bekeken.

Omdat ik alleen in veilige modus kan werken kan ik niet op internet. Weet u hoe ik die service pack kan downloaden via een andere pc?
 
Hoi,

Het blijkt dat Service Pack 2 al op mijn pc staat. (ik heb voor de zekerheid maar nog een keer gekeken)

Als ik de tweede link die u mij heeft gegeven lees zou er iets mis kunnen zijn met de koeling van mijn proccesor.

De temperatuur van mijn proccesor was 78 graden toen ik in het BIOS menu keek nadat ik mijn pc onmiddelijk had opgestart nadat ik de foutmeldin kreeg.

Wat adviseert u mij nu te doen?
 
Is de Fan schoon van de Processor,anders betere er opzetten 78 is wel erg hoog.
En de voeding is dat ook vuil,want als dat niet voldoende afzuigt krijg je een verkeerde Airflow,waardoor de warmte ook kan oplopen.
Kan tevens oorzaak van fouten zijn

Zit de koeler goed op de Processor?
 
Laatst bewerkt:
Heb alle fans en ook de voeding stofvrij gemaakt. De temperatuur van mijn processor zit tussen de 28 en 30 graden. (Ik heb denk dat ik naar de verkeerde temeratuur heb gekeken :eek: de CPU target temp was 72 graden). Ik denk dus eigenlijk dat het niet aan de processor ligt.

Heeft u nog enig ander advies waardoor mijn probleem verholpen kan worden?
 
Heb je alle Essentiele Updates geinstalleerd van Windows Update?

Je kan ook nog proberen Bios Default setting te doen .
 
Heb bios bijgewerkt zoals u dat adviseerde, essentiële updates heb ik al. Het probleem blijft zich helaas voordoen. Als u nog meer ideeën heeft zou ik die graag willen weten.

Groeten ch0jin
 
Hmm das jammer. Heb deze pc net ongeveer een mandje gelden gekocht bij Mycom het moederbord was eerst niet goed en heb deze moeten ruilen.

In ieder geval bedankt voor uw hulp.

Groeten ch0jin
 
Heb het probleem al gevonden lag aan Windows zelf ze, zeiden dat het corrupt was geworden :( . Heb nu windows opnieuw geinstaleerd en me pc werkt weer alsvanouds.

In ieder geval bedankt voor uw hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan