opstartproblemen door externe harddisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

marli5

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2002
Ik heb onlangs een externe harddisk (250Gb Medion MD 90046.08) aangeschaft.
Op zich werkt hij goed. De pc herkent hem bij apparatenbeheer en ik kan hem ook gebruiken. Ik kan de pc echter niet herstarten met de aangesloten harddisk. Hij loopt dan iedere keer vast bij de opstartprocedure. Ik heb in het bios gekeken naar de bootvolgorde. Hier heb ik er voor gezorgd dat in ieder geval de externe harddisk niet geselecteerd is. Het maakt echter niet uit wat ik in de bootvolgorde selecteer met de aangesloten externe harddisk loopt de startprocedure iedere keer vast na de memoryscan. Koppel ik de harddisk af dan start de pc normaal op.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

pc: amd athlon 1200c 512 mb geheugen (DDR Dimm), 2 harde schijven (intern) van resp 80 en 69 Gb. Epox EP SK7A+ socket A.
Windows XP pro. usb 1.1 (wordt ondersteund door Medion externe harde schijf).

Denk dat het is op te lossen met een USB2 Kaart er bij te plaatsen.

Hoe zwaar is je Voeding?denk ook te klein

Voeding weet ik zo even niet. Zou ik in de pc even moeten nakijken.
Kun je op iedere willekeurige pc zo maar een usb2-kaart plaatsen dan?
Of waar is dat van afhankelijk?

Ja hoor als je een vrij PCI slot hebt kan dat,en het voordeel is dat je Externe dan ook voldoende voeding krijg,dat zal het probleem veroorzaken.
En een Voeding van 350/400 Watt is nooit weg.

Bedankt bandit 123. Dat gaan we dan eerst maar eens uitproberen.
Ik meld me wel weer als ik zover ben....

marli5 zei:
Ik heb onlangs een externe harddisk (250Gb Medion MD 90046.08) aangeschaft.
Op zich werkt hij goed. De pc herkent hem bij apparatenbeheer en ik kan hem ook gebruiken. Ik kan de pc echter niet herstarten met de aangesloten harddisk. Hij loopt dan iedere keer vast bij de opstartprocedure. Ik heb in het bios gekeken naar de bootvolgorde. Hier heb ik er voor gezorgd dat in ieder geval de externe harddisk niet geselecteerd is. Het maakt echter niet uit wat ik in de bootvolgorde selecteer met de aangesloten externe harddisk loopt de startprocedure iedere keer vast na de memoryscan. Koppel ik de harddisk af dan start de pc normaal op.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt.

Als de PC niet verder opstart, en je drukt dan op F1 gaat de PC dan wel verder?

Met vriendelijke groet.

Nee met F1 gebeurd er niets. Geen van de 'F'-toetsen geeft een reactie.
Het is alsof de pc helemaal is vastgelopen.
Als ik opnieuw opstart en ik haal de stroom van de harde schijf dan start de pc op.
Ik kan dan nog tijdens het verder starten van windows de harde schijf weer aansluiten en dan start de pc door.De harde schijf wordt dan ook gewoon herkend en ik kan er mee werken.

marli5 zei:
Nee met F1 gebeurd er niets. Geen van de 'F'-toetsen geeft een reactie.
Het is alsof de pc helemaal is vastgelopen.
Als ik opnieuw opstart en ik haal de stroom van de harde schijf dan start de pc op.
Ik kan dan nog tijdens het verder starten van windows de harde schijf weer aansluiten en dan start de pc door.De harde schijf wordt dan ook gewoon herkend en ik kan er mee werken.

Helaas, bij mij is het zo als ik op F1 druk start de computer wel door.

Met vriendelijke groet.

Helaas. Tóch bedankt voor de reactie.
Misschien iemand anders nog een optie?
Anders ga ik het tóch maar eens proberen met de usb2-kaart.

Hoera.... De problemen zijn opgelost.
Ik heb nog voor geen € 10,- een 'multi usb-2.0 port pci card' gekocht en geinstalleerd.
De pc start nu niet alleen door maar de harddisk wordt ook veel sneller benaderd.

Bedankt voor de tip......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan