Opstartproblemen, loopt vast op bureaublad na inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skexis

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2008
Hallo, ik heb sinds +- 6 maanden een nieuwe laptop van MSI, de Gx740, erg weinig problemen gehad sinds de aankoop, tot een week geleden. Vanuit het niets toen ik de computer opstarte leek eerst alles nog normaal te zijn, totdat mezelf inlogde. Het bureaublad kwam ervoor zoals normaal, maar als bijv. op een pictogram klikte, liep windows 7 meteen vast en kwam er een 'wachttekentje voor' (voorheen zandloper).

Daarna drukte ik de laptop uit, kon ik kiezen uit opstartmodi, ik koos eerst 'normaal starten' => geen succes. Vervolgens in veilige modus opgestart en vanuit daar een schijfcontrole gepland.

Toen wederom opnieuw opgestart en de schijfcontrole begon. De tekst kwam me echter niet bekend voor:
"Het bestandssysteem op C: wordt gecontroleerd
Het type bestandssysteem is NTFS
volumenaam is os_install."

Deze schijfcontrole duurde maar liefst 3 uur, en moest hem nog een keer uitvoeren voordat de pc weer normaal functioneerde. Vervolgens virusscanner en antispyware gedraait, maar niets bijzonders gevonden.

Ik dacht dat dit een eenmalige fout was, maar een week later heb ik weer precies hetzelfde, het is erg vervelend en ik vrees dat als er niets aan gedaan wordt, het probleem alleen maar erger wordt. Ik heb op internet gezocht op wat termen, maar geen oplossing of beschrijving gevonden.

Ik zal proberen wat foto's te nemen en te plaatsen van de schijfcontrole om een duidelijker beeld te geven.

Mvg,
Chris

Kijk eens wat er mee opgestart wordt.
Start->uitvoeren->msconfig->opstarten.
Wellicht staat daar e.e.a. wat je onbekend voorkomt. Uitvinken, opnieuw opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan