Opstartproblemen met Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dimension 4600

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2008
Hallo forumleden,

Ik heb een probleem tijdens het opstarten van Windows XP. Bij het opstarten gaat alles goed, tot het welkomswoord van XP. Vrijwel meteen na het welkomswoord start XP zichzelf weer op en daarna gaat het weer mis na het welkomswoord. Verder dan dat komt Windows niet. Heb de pc al schoongespoten (ontdaan van stof) maar het probleem blijft. Ik kan de pc wel in de veilige modus opstarten, maar niet in de normale.

Ik wacht liever nog even met de restore. Kan de restore cd overigens ook niet vinden.

Wat kan het probleem zijn?

Hoi,

Kan je hem in de veilige modus niet terug zetten naar een vorig herstelpunt.

Modag

Hoi,

Kan je hem in de veilige modus niet terug zetten naar een vorig herstelpunt.

Modag

Dat heb ik ook gedaan. Toen een tijdje laten rusten en toen deed ie het weer goed (dat betekent dat Windows normaal opstartte). Ik kon dus weer alles normaal doen. Toen verscheen de volgende mededeling: "uw systeem is hersteld van een ernstige fout"

Handtekening fout: "BCCode: 1000007f BCP2:80042000 BCP3: 00000000
BCP4 : 00000000 OSVer: 5_1_2600 SP: 2_0 Product: 768_1

Overigens heb ik een week of vier geleden ook al last gehad van ditzelfde probleem. Toen kon ik, door eerst op F8 te drukken Windows nog normaal opstarten. Dat ging prima, maar via de aan/uit-knop weigerde Windows zich normaal op te starten. Ik dacht meteen aan een virus. Had toen geen virusscanner. Die was plots verdwenen, op een onverklaarbare manier. Norton kon ik niet installeren, McAffee evenmin. Kasperky heeft mij toen uit de brand geholpen. De antivurus verwijderde tijdens de eerste scan meteen een trojan. Toen mijn pc schoon was leken alle problemen verholpen, tot gisteren dus.

De inmiddels geinstalleerde Norton heeft geen virussen of trojans aangetroffen. Het probleem is er echter nog steeds!!!

Wie kan mij helpen. Wellicht is iemand bekend met dit probleem.

Alvast bedankt,

Dimension 4600

Hoi,

Mijn ervaringen met norton zijn niet zo goed heb je dir karspersky niet meer .
Haalt er meer uit
Modag

Hoi,

Mijn ervaringen met norton zijn niet zo goed heb je dir karspersky niet meer .
Haalt er meer uit
Modag

Hoi,

Nee, helaas niet meer. Maar ik heb sterk het vermoeden dat het een virus is. Als ik kijk naar de details van de foutmelding, dan zie ik: C:\DOCUME~1MELVIN~1LOCALS~1\WERc1e5dir00\Mini030708-03 dmp
C:\DOCUME~1MELVIN~1LOCALS~1\Temp\Werc1e5 dir00\sysdata.xml

Het lijkt gewoon op een virus. Moet misschien weer Kaspersky proberen.

Edit:

Ik heb inmiddels een eigen topic aangemaakt

Laatst bewerkt:
Edit:

Ik heb inmiddels een eigen topic aangemaakt

Het probleem is gelukkig verleden tijd. Ik stond op het punt de restore uit te voeren. Heb alle apparaten ontkoppeld, dus ook de WLAN USB netwerk adapter (ST 121g). Om zeker te zijn van de noodzaak van een restore besloot ik de pc (ontkoppeld van alle devices) nogmaals op te starten: zonder problemen en super stabiel. Deed toen de ST 121g er weer in en ja hoor.........Windows sloot zichzelf af en startte weer op en zo ging het verder. Weer melding"uw pc is hersteld van een ernstige fout" Nu was de melding dat er een conflict ontstod met de device drivers. Ik wist genoeg! Weg(!) USB netwerk adapter.

Gelukkig net op tijd. Had wel al alle backups gemaakt, maar ja als het niet nodig is, dan doe ik het liever niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan