Opstartproblemen na installatie Linux

Status
Niet open voor verdere reacties.

luvrianne

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jan 2008
Na de installatie en de-installatie van Linux openSUSE, heb ik moeite met het installeren van Windows XP. Na de installatie krijg ik geen Windows Opstartscherm en start mijn laptop dus niet normaal door. Ik heb al geprobeerd om via FIXMBR mijn MBR te clearen en dus zo dit probleem op te lossen, maar dat lukt echter niet. Heeft iemand anders nog een idee hoe of wat ik verder moet? Is er nog een manier om je MBR via DOS of in ieder geval de opdrachtprompt te resetten? Is het misschien ook mogelijk om via Linux een programma te draaien waaronder je MBR gereset kan worden?

Ik dank degene met nuttige informatie bij deze,

groeten,

merijn

Hoe heb je de fixmbr gedaan?
Is dat ook wel gelukt?
Normaal moet je opstarten van de winxp cd en dan je wachtwoord invoeren en dan fixmbr en dan zou dat moeten goed zijn.
Maar met Uw magere uitleg kan niemand uitmaken of je fixmbr en fixboot wel gelukt zijn.
Normaal moet het dan gewoon in orde zijn.
:rolleyes:

problem solved

ja heb ook al fixmbr geprobeerd en ook al andere methodes aangegeven op internet. Alles mislukte. Heb nu echter mijn gehele windows partitie ( die ik nog had staan van mijn vorige windows installaties ) ook verwijderd en nogmaals verzocht XP te installeren. Het is gelukt en ik mag weer zeggen dat ik XP weer fijn draai. Voor mensen die het probleem zouden hebben, die raad ik aan deze links eens te bekijken:

http://support.microsoft.com/kb/314458

http://www.errorforum.com/microsoft...-problems-after-linux-partition-deletion.html

deze tweede link heeft mij in eerste instantie alle hoop gegeven dat het goed zou komen. het zijn goede tips wat deze man geeft echter was het probleem dat boven de oplossingen gegeven werd niet echt mijn probleem was.

ik hoop dat jullie er wat aan hebben,

groeten

merijn

(bedankt voor de hulp)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan