Opstartproblemen na vervanging CPU

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdVice

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2005
Onlangs de CPU vervangen. Daarna heb ik opstartproblemen. Als hij wel opstart is er geen vuiltje aan de lucht en hij loopt als een trein, maar vaak gebeurt er niets als de de aan/uit knop indruk. CMOS-batterij al vervangen, had nog 2V, RAMgeheugen vervangen maar nog zonder succes.
Als ik de aan-knop indruk gaan de ventilatoren en de HDD draaien verder niets. Als ik dan na een tijdje de PC uitzet en direct weer aan krijg ik meestal een vriendelijk piepje als signaal dat hij dan wel genegen is om op te starten.
Graag jullie advies.

Beste mensen,
Ik ga nu eerste een andere voeding proberen. Maar laten we het met z'n allen netjes proberen te houden!

Een andere voeding geeft geen verbetering.
Ik heb een Matsonic MS8308EP(266) moederbord en een AMD Athlon XP 900MHZ CPU (vlgs Everest).

Als je dat nu ook hebt met die oude proc, of is die overleden?

Loop ook de biosinstellingen nog eens na en de eventuele jumperinstellingen voor het voltage en FSB op het bord.

Die processor heeft niet de goede FSB en multipiër, alhoewel die meestal gelockt is, de langzaamste Athlon XP draait op 10 x 133 en noemen ze een 1500+

Over het merk moederbord valt weinig op te halen, schijnt geen website meer te hebben.

Werkt niets dan blijft alleen dat moederbord over, loop de soldeerverbindingen eens na, kan zijn dat er eentje bij verwarming uitzet en dan pas kontakt maakt, vooral dus diegene van de voedingscontrastekker en de spanningregelaars eromheen, dat zijn die zwarte platte chipjes met 3 pootjes en vaak maar 2 gesoldeerd.

PS, kijk eens op die processor wat er allemaal opstaat, het enige wat ik kan bedenken is dat het een Athlon 1200 is die op 9 x 100 draait i.p.v 9 x 133, het voltage daarvoor moet 1,75V zijn en voor een XP ook.
Vandaar mijn voorstel over die voeding, waarbij dat probleem vaker voorkomt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan