Opstartproblemen pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

GertJan W

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jun 2003
Berichten
3
M´n pc vertikt het om in 1 keer op te starten. Hij begint met opstarten en loopt vast op het moment dat m´n bureaublad verschijnt en doet vervolgens niets meer. Ook op Ctrl Alt Delete reageert ie niet. Soms moet ik m´n pc wel 4 keer uitzetten en dan start ie wel helemaal op. Ik heb Windows 98 2nd edition.
 
Geplaatst door Caspar107
PC gescand op virussen en spyware?

Ik heb Norton Antivirus, dus ja ik heb gescand. Ik heb Windows al een aantal keer opnieuw geinstalleerd en hetzelfde met Word gedaan.
 
Waarschijnlijk een probleem in je BIOS (misschien updaten?) of in ergste geval je moederboard
 
Start je PC eens op met de minimale hardware, dus even alles eruit behalve je harde schijf, geheugen, videokaart en processor. Kijk of hij normaal opstart, zo ja, dan elke keer een stukje hardware erbij zetten.

Je krijgt verder helemaal geen foutmeldingen ofzo?

Wat voor een videokaart en moederbord heb je?

Hoelang heb je dit probleem al, is het ooit goed geweest?

(Veel vragen he:D)
 
Geplaatst door Caspar107
Start je PC eens op met de minimale hardware, dus even alles eruit behalve je harde schijf, geheugen, videokaart en processor. Kijk of hij normaal opstart, zo ja, dan elke keer een stukje hardware erbij zetten.

Je krijgt verder helemaal geen foutmeldingen ofzo?

Wat voor een videokaart en moederbord heb je?

Hoelang heb je dit probleem al, is het ooit goed geweest?

(Veel vragen he:D)
Wat betreft de videokaart en moederbord kan ik je geen antwoord geven, weet ik niet. Ook aan het uithalen van hardware begin ik niet, gewoonweg omdat ik daar geen verstand van heb en bang ben dat ik daar meer schade aan toevoeg (zal ongetwijfeld wel makkelijk wezen, maar toch). Het opstartprobleem is nu een maand of 5 bezig, maar daarvoor geen last van gehad. PC heb ik nu ± 3 jaar en heeft het altijd goed gedaan. Ik krijg ook geen foutmeldingen, hij loopt vast of begint vanzelf weer met opstarten op het moment dat mijn bureaublad verschijnt. Ik heb ook al gekeken in mijn opstartmenu of daar wat kon vinden wat de oorzaak kon zijn. In ieder geval bedankt voor je reactie. Een vriend van mij, met een hoop computerkennis, gaat mij binnenkort helpen. Waarschijnlijk C-schijf formatteren en alles opnieuw installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan