Opstartproblemen PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Derville

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2008
Hallo,

Sinds enkele dagen doet de volgende situatie zich voor als ik de computer probeer op te starten:
Alles lijkt goed te gaan bij het opstarten tot het bureaublad in beeld komt, nadat deze enkele seconden in beeld geweest is sluit de computer zichzelf af - zonder foutmelding- en start hij zichzelf opnieuw om dezelfde vicieuze cirkel weer te doorlopen.
Ik heb geen idee wat er aan de hand zou kunnen zijn, wel weet ik echter dat F8, laatst werkende configuratie geen oplossing biedt.
Iemand een idee?
Alvast bedankt,

Philip

Hoi,

Wat nieuws geinstalleerd of zo, en heb je al in veilge modus geprobeert.

Modag

Je bent nummer 9?.??? met dit probleem. Geloof me, het ontstaat niet zómaar, d'r ís wat aan voorafgegaan. Het kan een actie van jouzelf zijn: hardwarematige verandering, softwarematige verandering, dubieuze site bezocht en een virus opgelopen, Windows update is niet goed gegaan etc. etc. De ene optie is waarschijnljker dan de andere, maar één ding is zeker, het ontstaat niet zómaar.

Geef dus svp heel erg veel informatie over mogelijke wijzigingen in de dag / dagen vóórdat het probleem zich manifesteerde.

Hey,
bedankt voor de spoedige reactie!
Ik heb het net in de veilige modus geprobeerd, daar lukte alles gewoon. Toen ik daarna de pc in de normale modus opstarte, viel hij jammer genoeg weer uit...

Om jullie vragen te beantwoorden:
Geen hardwarematige verandering, qua software alleen gimp, een soort freeware photoshopprogramma, en veohtv, een mediaspeler voor streaming. Laatste dagen voor zover ik weet geen dubieuze sites bezocht ook, alleen de oude vertrouwde sites. Overigens ook al een lange tijd geen Windows update gedaan, dus dat zal het niet zijn.

MVG Philip

Als veilige modus wel goed werkt, dan zit 't 'm dus in één van die zaken die je noemde. Doe dus in de F8 systeemherstel naar een datum van vóór die softwarematige veranderingen.

Hey Pasja,

Zeer geeerde hyperintelligent en magnificente grootheid - of wat de titel op de site ook maar mag zijn- , bedankt voor de hulp!
Ik heb de pc nu een week achteruit gezet, loopt goed. Een laatste vraagje: is het adviseerbaar om de software die ik er de laatste paar dagen op heb gezet dan maar af te gooien?

MVG,
Philip

Gewoon Pasja is voldoende ;)

Ik zou de software één voor één installeren en eerst even kijken wanneer het weer mis gaat. Vervolgens even hier posten welke het betrof en dan gaan we op zoek naar een oplossing voor dát probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan