Opstartproblemen, toetsenbord en...

Status
Niet open voor verdere reacties.

musicman_tb

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2002
Berichten
14
Hallo allemaal,
ik heb een aantal problemen met mijn pc..
- bij het opstarten krijg ik sinds enige tijd weer het windows opstartmenu. Als ik overal vanaf blijf, start de pc na 24 seconden door in windows. Als ik een keuze wil maken doet het systeem niets meer.
Het vreemde is dat dat dit volgens mij deze keuze al komt voordat windows aangeroepen wordt. Hij doet het ook als ik met een opstartdiskette probeer te starten.

- Mijn toetenbord werkt weer als een oude DOS toetsenbord, de bijzondere tekens zitten allemaal op een verkeerde plaats. In de configuratie staat deze aangegeven als toetsenbord met indeling VS-internationaal met als taal Nederlands.

- Tenslotte ben ik, als ik opstart in MS-Dos mode, mijn CD-Romspeler kwijt. Ik kan de recovery-cd dus niet gebruiken.

Systeem-Fujitsu Siemens Athlon 1 Ghz, moederbord M7VKA, Bios is Award Bios, versie 6.00 PG date 09-06-2000. Operating systeem is Windows 98 SE.

Wie kan mij met deze problemen helpen...

p.s. De pc lijkt virus-schoon te zijn maar ik heb er wel eens een paar gehad. Ik scan dagelijks met AVG van Grisoft en laat het apparaat wekelijks scannen op Tiscali.

Musicman_Tb
 
Laatst bewerkt:
kan aan je geheugens liggen goedkoper maken is als je garantie hebt...
 
De garantie is natuurlijk voorbij. Het zou misschien aan het geheugen kunnen liggen, maar de test geeft 128 mb o.k. aan.
 
Laatst bewerkt:
computer ziet niet alles als bv een drupje zweet de geheugen is met de vinger geplaatst en de onderijkanten van de geheugen kunnen aangeraakt worden en kan er vocht op komen en niet alle technische weet niet dat dat schadelijk is. daarom zijn er ook vaak problemen met computers en als het geheugen wordt vervangen werken ze weer OK je kunt proberen het geheugen op de andere bank te plaatsen kan soms werken...
 
Geplaatst door musicman_tb
Hallo allemaal,
ik heb een aantal problemen met mijn pc..
- bij het opstarten krijg ik sinds enige tijd weer het windows opstartmenu. Als ik overal vanaf blijf, start de pc na 24 seconden door in windows. Als ik een keuze wil maken doet het systeem niets meer.
Het vreemde is dat dat dit volgens mij deze keuze al komt voordat windows aangeroepen wordt. Hij doet het ook als ik met een opstartdiskette probeer te starten.

- Mijn toetenbord werkt weer als een oude DOS toetsenbord, de bijzondere tekens zitten allemaal op een verkeerde plaats. In de configuratie staat deze aangegeven als toetsenbord met indeling VS-internationaal met als taal Nederlands.

- Tenslotte ben ik, als ik opstart in MS-Dos mode, mijn CD-Romspeler kwijt. Ik kan de recovery-cd dus niet gebruiken.

Systeem-Fujitsu Siemens Athlon 1 Ghz, moederbord M7VKA, Bios is Award Bios, versie 6.00 PG date 09-06-2000. Operating systeem is Windows 98 SE.

Wie kan mij met deze problemen helpen...

p.s. De pc lijkt virus-schoon te zijn maar ik heb er wel eens een paar gehad. Ik scan dagelijks met AVG van Grisoft en laat het apparaat wekelijks scannen op Tiscali.



Zou het misschien ook aan de voeding kunnen liggen?
Er zitten redelijk wat onderdelen aan. Dvd- lezer, CD-brander, Floppy drive, Harddisk Samsung 30 Gb en Harddisk Maxtor 80 Gb. Hoeveel Watt heb je daarvoor eigelijk nodig?
In de Bios-Pc helth status wordt aangegeven dat er 12,8 volt op staat. Kunnen bovenstaande klachten misschien optreden als de spanning te laag is door een te lichte voeding?

9 februari 2003:
Bedankt voor de suggesties die ik tot nu toe ontvangen heb. Het probleem is echter nog niet (geheel) opgelost.
Met het progje TweakUI heb ik iets aan kunnen passen.
Zo heb ik de wachttijd aan kunnen passen van 24 seconden naar 3 seconden, en als ik van het toetsenbord afblijf, start het gewoon (goed) op.
Het lijkt er dus op dat het laden van de hardware in de DMI (toestenbord?) niet in één keer goed gaat.
Zet ik echter de wachttijd op 0 seconden schiet het systeem in een error, en kan ik niets meer doen tenzij...
ik er een gewoon toetsenbord zonder allerlei toeters en bellen opzet. Mijn toetsenbord dat bij het systeem hoort is een Fujitsu Siemens multimedia bord, waarvoor ik ook al een nieuwe installatie heb gedaan maar daar lijkt het niet aan te liggen. Volgens mij spitst het hele probleem zich toe naar een fout in de DMI-pool. Wie weet daar iets van af?
 
Laatst bewerkt:
onzin niks voeding voeding maakt pc aan uit.

waarom maak je niet gewoon backup op je brander dan installeer je alles overnieuw? dan horen we wel weer of ie het dan doet weer problemen? dan kun je meer watt proberen kun je vragen bij je dichtbijzijnde pc winkel kost rond de 30 euro denk ik...

da gruten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan