Opstartproblemen waarbij zelfs de microsoft troubleshooter niet helpt.. HELP!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jmaes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 apr 2006
Mijn computer start niet meer op met de volgende mededeling:
Windows XP kan niet worden gestart omdat het volgende bestand ontbreekt of is beschadigd: \WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM

Hiervoor staat een handige guide op internet (http://support.microsoft.com/?kbid=307545).

Alleen bij deel een moet je een aantal files kopieren. En daar gaat het fout, als ik het eerste bestand wil kopieren (copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak
) krijg ik de volgende melding er achter:
The system cannot find the file specified.
In plaats van: 1 file(s) copied.

Moet ik dan toch gewoon doorgaan met de stappen of is er wat anders aan de hand? Ik heb geen officiele windows xp cd want deze laptop kregen wij van school. Kan er misschien wel aan komen. Ik heb wel een recovery disk die bij mijn laptop hoort. Daarmee kom ik ook in de Recovery console.
Ik hoop op een spoedig antwoord want mijn aantekeningen staan er op en die heb ik nodig voor mijn aankomende tentamens/examens.

Alvast heel hartelijk bedankt

Jan

je mist een deel van het systeemregister, als je in de recoveryconsole kan komen kan je in prinicipe uit een van de laatste RPXX mappen in je "System volume information" een backup halen van die System.___ (geen extensie) bestanden

de keren dat ik die problemen heb gezien op pc's gingen ze altijd gepaard met slechte sectoren op de harde schijf ...

Serverdude zei:
je mist een deel van het systeemregister, als je in de recoveryconsole kan komen kan je in prinicipe uit een van de laatste RPXX mappen in je "System volume information" een backup halen van die System.___ (geen extensie) bestanden

de keren dat ik die problemen heb gezien op pc's gingen ze altijd gepaard met slechte sectoren op de harde schijf ...

Kijk! Daar ben ik al hartstikke blij mee! Dat iemand iig weet wat er aan de hand is. Zou je me ook uit kunnen leggen hoe ik het probleem op kan lossen? Ik heb er verder ook niet onwijs veel verstand van namelijk.. Ik kan in die recoveryconsole komen.

Dank je alvast!

Jan

het is namelijk niet zo makkelijk als je geen PE cd hebt ... of een andere pc (met converter) om die harde schijf aan te hangen ...

via de herstelconsole heb ik het nog nooit gedaan ...

de beschreven procedure zoals op de KB van microsoft werkt, maar dat hij een bestand niet vindt (datgeen je vermeldde) is normaal, ga gewoon verder met de volgende stap; je moet het enkel voor het SYSTEM gedeelte uitvoeren !

Laatst bewerkt:
Kijk even in dit topic en volg alleen de eerste regel van delete (over system) en alleen de eerste regel van copy (over system).

Ik beloof niet dat alle geinstalleerde software nog werkt, maar er wordt niets van schijf verwijderd.
Op deze manier vervang je een stukje van het register.

Lukt het niet, dan kun je het hele topic in zijn geheel volgen. Lees wel de info die er staat.

Paul-RT zei:
Kijk even in dit topic en volg alleen de eerste regel van delete (over system) en alleen de eerste regel van copy (over system).

Ik beloof niet dat alle geinstalleerde software nog werkt, maar er wordt niets van schijf verwijderd.
Op deze manier vervang je een stukje van het register.

Lukt het niet, dan kun je het hele topic in zijn geheel volgen. Lees wel de info die er staat.

Ik heb de eerste stappen gevolgd zoals je in dat andere bericht hebt staan. maar bij het delete gedeelte krijg ik:

No matching files were found.

Ik ben toch gewoon doorgegaan, en toen kreeg ik bij het copy gedeelte:

The system cannot find the file specified.

Klopt dit? Hij doet het nog steeeds niet nu namelijk dus denk dat er toch iets vervelenders aan de hand is dan?

In ieder geval bedankt voor je reactie! Hoop dat je me nu nog steeds kan helpen..

Een klein vraagje welke letter heeft je cd-romstation? want nu moet je bestanden van je herstelcd-rom kopiëren. Vervang c in het topic door de letter van je cd-rom station.

Kijk hier ook hoe dat je de herstelconsole moet gebruiken : http://support.microsoft.com/?kbid=307654

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan