Opstartproblemen Windows Xp Na Update, PC blijft rebooten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sander2822

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 nov 2009
Hallo allemaal,

Ik zit nu al de gehele morgen het internet af te struinen maar mijn pc werkt nog steeds niet. Vandaar dat ik graag van dit forum gebruik maak om mijn "uitdaging" aan jullie voor te leggen.

Gisteravond toen ik mijn pc uit wilde zetten zijn er nog wat updates geïnstalleerd zoals wel vaker gebeurd in XP.
Vanmorgen bij het opstarten echter, bleef de pc rebooten na het bekende windows xp logo en het balkje.

Ik heb diverse fora bezocht en de volgende oplossingen aangedragen zien worden:

- fixntldr downloaden en de Iso op een schijfje branden, vervolgens opstarten vanaf cd. Helaas, dit werkt niet.
Bij optie 1 reboot de pc gewoon weer
Bij optie 2,3&5 geeft 'ie aan dat hal.dll mist of beschadigt is.
Bij optie 4,6,7&8 geeft 'ie het volgende aan: Windows Could not start becasue of a computer disk hardware configuration problem. Could not read from the selected boot disk. Check bootpath and disk hardware.
Bij optie 9 zegt 'ie: Error accessing boot sector file multi(0)disk(0)file(0) \bootsect.dos
En bij optie 10 start 'ie gewoon weer opnieuw op.

Daarnaast leest ik veel over de recovery op de windows installatie cd, deze functie zit niet op mijn cd, en nu?

Is er misschien een andere manier om dit op te lossen? Ik sta overal voor open!

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,

Sander

Opstarten vanaf de Windows XP cd
Naar de Repair console

chkdsk /r enter
fixboot enter
fixmbr enter
exit enter

Dank voor je vlotte reactie, echter heb ik dan één vraagje,

Als ik die repair doe vanaf één van de oudste xp cd's die er bestaan op een pc waarop sp3 is geinstalleerd, geeft dat geen problemen?

Alvast bedankt!

Dank voor je vlotte reactie, echter heb ik dan één vraagje,

Als ik die repair doe vanaf één van de oudste xp cd's die er bestaan op een pc waarop sp3 is geinstalleerd, geeft dat geen problemen?

Alvast bedankt!

Dat zou geen problemen moeten geven

Misschien ben ik toch niet zo kundig als ik dacht maar:

Als ik chkdsk /r doe achter C:\> heeft hij het over volume Download disk. Dit is bij mij echter de F: schijf. Gaat dit goed?

Overigens blijft hij bij de controle hangen op 50%, moet ik de pc dan maar resetten?

Wederom bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan