opstartproblemen Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

willemijn1302

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2009
Berichten
13
De laptop van mijn dochter kan niet meer opstarten.
Ik krijg een scherm met vraag over beveiligde modus e.d. en over een aantal seconden opstarten.
Dan krijg ik een tel het scherm van het merk computer te zien, wat direct verdwijnt en dan weer teruggaat naar bovengenoemd scherm.
Kan ik hier met jullie hulp iets aan herstellen??
Groetjes Willemijn.[/FONT]
 
Ik heb je vraag verplaatst. De tips&Handleidingen sectie is niet om vragen in te stellen over problemen.
 
Heb je geprobeerd om in veilige modus op te starten?
Dus bij de scherm met veilige modus e.d kies dan voor veilige modus en druk op enter.
Als de pc wel opstart kunnen we verder kijken.

Als de pc ook niet in veilige modus opstart kies dan pc niet automatisch opnieuw opstarten uit de lijst van veilige modus e.d en druk op enter. als je een blauw scherm krijg. dna kun je die foutmelding dan hier plaatsen.
 
Heb je geprobeerd om in veilige modus op te starten?
Dus bij de scherm met veilige modus e.d kies dan voor veilige modus en druk op enter.
Als de pc wel opstart kunnen we verder kijken.

Als de pc ook niet in veilige modus opstart kies dan pc niet automatisch opnieuw opstarten uit de lijst van veilige modus e.d en druk op enter. als je een blauw scherm krijg. dna kun je die foutmelding dan hier plaatsen.



Dank voor uw reactie.
:eek: Ik kan kiezen tussen
1. Veilige modus,
2. Veilige moodus met netwerkmogelijkheden,
3. Veilige modus met opdrachtprompt.
Of : Laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten)
Ik krijg alleen heel even het scherm van Fujitsu Siemens en daarna weer terug naar het scherm met Veilige modus.
 
:confused:, er zou ook een regel moeten staan met: "niet opnieuw opstarten bij fout of zoiets".

heb je geen windows cd. want een windows repair zou een mogelijk oplossing zijn. voraal als u geen andere foutmeldingen krijgt.
 
Dank voor uw reactie.
:eek: Ik kan kiezen tussen
1. Veilige modus,
2. Veilige moodus met netwerkmogelijkheden,
3. Veilige modus met opdrachtprompt.
Of : Laatste bekende juiste configuratie (recente instellingen die werkten)
Ik krijg alleen heel even het scherm van Fujitsu Siemens en daarna weer terug naar het scherm met Veilige modus.

de laatste want uw dochter heeft de harde schijf (blijkbaar) uitgeschakeld.

en de volgende keer heel aandachtig doorlezen dan staat het er wel.
 
Laatst bewerkt:
laptop start niet op.

Ik heb het probleem met de laptop van mijn dochter niet kunnen oplossen.
Hij wordt nu opnieuw met de c.d.'s van de laptop gerepareerd.
Hartelijk dank voor het meedenken.
Gr. Willemijn
 
maar heeft U ook het laatste geprobeerd?? want dat moet wel lukken dat heb ik ook wel soms dan klik ik op configuratie (recente instellingen die werkten) dat moet wel werken.
 
laptop start niet.

Ik kon helemaal niks aanklikken.
Ik kon er voor mijn gevoel niet meer bij en had nergens meer grip op.
De reparateur heeft hem, met behulp van zijn eigen pc., weer aan de praat gekregen en met de installatie-c.d.'s van de laptop zou het weer moeten lukken.
Dank voor het meedenken.
Fijn weekend.
Willemijn
 
laptop

Ik heb natuurlijk alleen de pijltjes toetsen en daarna enter gebruikt, maar ik kreeg er geen beweging in.
Echt ALLES geprobeerd!! Geen succes.
Maar nu komt alles goed, omdat de laptop bij de reparateur is.
Wel erg jammer dat ik het niet zelf , met hulp van HELPMIJ, heb kunnen oplossen.
Dank voor je reactie en een fijne dag verder.
Willemijn
 
Ik heb hetzelfde probleem als Willemijn.

Ik start mijn laptop op (fujitsu siemens), waarna ik het scherm krijg waarop windows laadt. Daarna krijg ik minder dan een seconde een blauw scherm, waarschijnlijk met een foutmelding op. Te kort om te lezen.

Daarna start de laptop opnieuw op en krijg ik het keuzescherm met de drie opties veilige modus, de optie laatst werkende instellingen en als laatste optie: gewoon opstarten.

Soms start de laptop dan wel op, soms niet.

Schijfcontrole levert geen resultaten op. Uitvoeren: chkdsk ook niet. Ik kan op de website van windows geen info terugvinden aangezien ik geen foutcode kan noteren.

Ik wil graag vermijden op windows opnieuw te installeren want dan moet ik ook alle programma's weer gaan installeren, ...

Het rare is ook dat daarnet firefox niet wou openen en mijn laptop ook geen apparaten via USB meer wou herkennen. Nu weer wel.

Iemand een idee ?

Sara
 
Welkom op SW1987
Het is niet netjes om een vraag te stellen in iemand anders zijn topic.
Graag even een nieuw topic openen met je vraag.
Deze is al een paar maanden oud en sluit ik bij deze.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan