Opstartproblemen XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maniac

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2004
Berichten
40
Wellicht is dit ergens eerder aan de orde geweest, maar ik ben het tijdens mijn zoektocht door het forum niet tegengekomen. (of misschien wel, ben nl. niet zo'n expert op t gebied).

Vanuit het niets kreeg ik plotseling een blauw scherm met de volgende tekst:

"Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt de het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprograma uit, wanneer dit stopbericht is opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie. Vervang zo nodig de beeldschermadapter.

Raadpleeg de hardwareleverancier voor een eventuele BIOS-update. Schakel BIOS-geheugenopties zoals Caching en Shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen en start de computer opnieuw op. Druk vervolgens op F8 om Geavanceerde opties te kiezen en selecteer de veilige modus.

Technische informatie (mogelijk in het engels)
***STOP: 0x0000008E (0xC0000005, 0x8060C58D, 0xB20DABF4, 0x00000000)

Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid
Neem contact op met de systeembeheerder of de afdeling Technische Ondersteuning op voor hulp"

Van dit alles snapte ik weinig, zodoende heb ik de pc opnieuw opgestart. Na lang laden kwam ik op mijn bureaublad, alleen niet voor lang. Toen kwam het blauwe scherm weer. Na meerdere malen opnieuw opgestart te hebben, kreeg ik tijdens een gewone opstart (na een opstart in veilige modus!) plots de melding in het bureaublad wat ongeveer was: Systeemherstel - de computer is herstelt van een ernstige fout.

Toen dacht ik eindelijk opgelost, laat ik voor de zekerheid nog even een virusscan doen. Echter toen liep de boel helemaal vast.

Met veilige modus kwam ik eerst wel in het bureaublad, alleen daar kwam ik niks verder mee. Daarna liep ik vast en in veilige modus en kwam de volgende melding:
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)/windows/system32/ntoskrnl.exe

Toen probeerde ik m.b.v. de opstartcd de boel te verhelpen.

1. Tijdens de setup, geeft hij 3 keuzes: enter voor opnieuw installeren, R voor repareren/herstellen en F3 voor setup afsluiten.
2. Na de keuze R krijg ik de volgende vraag: Bij welke windows-installatie wilt u zich aanmelden:

Nu is mijn vraag: wat is er aan de hand en hoe kan ik het verhelpen??

Alvast bedankt

Maniac
 
Download en installeer dit hier
dan is je probleem waarschijnlijk opgelost

info:

Oorzaak
Dit probleem treedt op omdat nadat een bestand met een minidump is geschreven, in het wisselbestand nog steeds een vlag is ingesteld waardoor wordt aangegeven dat een bestand met een minidump moet worden geschreven.
 
Laatst bewerkt:
Lokoloka, kun je dat dan op een floppy er in schuiven?
Je kunt tenslotte Windows niet meer in.
 
Zo te zien is dat Service Pack I dus dat gaat een flinke floppy worden..
 
Kun je niet met systeemherstel het systeem terug zetten naar een datum voor de problemen begonnen?

Systeem herstel kun je starten op volgende manier:
Ga naar Start -> Uitvoeren, type msconfig en klik op Ok.
Klik vervolgens op Systeemherstel starten en kies een datum (is vetgedrukt indien herstel mogelijk) .

Of start op in veilige modus en kies voor laatste goede configuratie.
 
Als je windows niet meer in kunt is het beter via de veilige modus met prompt te gaan.

Bij de prompt typ je:
cd C:\windows\system32\restore\rstrui.exe
Zo kom je er ook.

Ook geeft Windows je met opstarten naar de Veilige modus de mogelijkheid terug te gaan naar de juist werkende configuratie. Als dit lukt is het makkelijker.
 
das niet sp1 maar een tool van ms speciaal voor dit probleem
rond de 4 mb
 
Zoiets dacht ik oorspronkelijk ook maar dan nog de vraag.....gebruik je dat via een floppy? Je kunt tenslotte Windows niet in.
 
Bedankt voor de tips en uitleg, echter het heeft niet mogen baten. Gelukkig heb ik gisteravond nog twee cd's kunnen branden, met de belangrijkste data. Bij het branden van cd 3 liep ie vast en kwam het blauwe scherm weer.

Of ik nou in de veilige modus, veilige modus met prompt of normaal opstart, binnen een minuut komt dat blauwe scherm weer tevoorschijn.

Tijdens het starten in veilige modus krijg je de vraag of je wilt doorgaan in veilige modus (=ja) of systeemherstel wilt uitvoeren (=nee). Ik heb drie keer geprobeerd om met systeemherstel naar een oude datum terug te gaan. Dit lukt allemaal wel redelijk, tot het laden van het bureaublad, dan start hij opnieuw op en loopt vast. Bij het opstarten daarna, kom ik wel op het bureaublad, echter binnen no-time springt dat blauwe scherm weer terug.

Ik heb wel een vermoeden wat me te doen staat, maar weten jullie misschien nog een laatste redmiddel?

Mocht ik de boel opnieuw moeten installeren, wat is dan vestandig: repareren, formatteren + opnieuw installeren of eroverheen installeren? Moet ik de PC naar een expert brengen of zelf doen?

Als ik het zelf kan doen, zouden jullie dan stap voor stap duidelijk kunnen vertellen wat ik moet doen? Ik wil het namelijk wel goed doen, zodat ik nooit weer zulke ongein krijg.

Dien ik nog nieuwe spullen aan te schaffen of iets anders te doen?

Alvast bedankt.

Arjan
 
Probeer eerst dit nog eens :

You can solve this problem by recreating the pagefile. To re-create the pagefile, follow these steps:
1. Click Start.
2. Right-click My Computer.
3. Click Properties.
4. On the Advanced tab, in the Performance section, click Settings.
5. In the Virtual Memory section, click Change.
6. For Paging file size for selected drive, click No Paging File, and then click Set.
7. Click Yes after the following warning appears:
If the paging file on volume X: has an initial size of less than xx megabytes, then the system may not be able to create a debugging information file if a STOP error occurs. Continue anyway?

(X is the drive letter and xx is the amount of RAM installed on your computer minus 1 megabyte.)
8. Click System Managed Size.
9. Click OK four times, and then restart the computer when you are prompted.

Als dat niet werkt dan zou ik de pc formatteren en opnieuw windows installeren ik denk niet dat het een hardware fout is...
 
Opstartproblemen XP - formatteren

Ik heb het nog wel geprobeerd, maar het lukte niet. Telkens sluit ie binnen de kortste keren af, start ie opnieuw op of komt dat blauwe scherm er weer.

Het lijkt me het beste om de pc te formatteren en windows opnieuw te installeren. Ik heb dat alleen nog nooit gedaan, dus kan iemand me dat uitleggen? Gelieve stap voor stap zo precies en uitgebreid mogelijk, zodat ik alles afdek.

Maniac
 
hallo, ik heb net hetzelfde probleem, en is nog steeds niet opgelost. Ik kreeg het blauwe scherm het eerst toen mijn computer vastliep als ik aan het chatten was met MSN Messenger. Dit gebeurde herhaaldelijk, en hoofdzakelijk als ik aan het chatten was. Ik heb ondertussen al backups genomen van alle belangrijke dingen die ik wil houden en heb besloten om over te gaan naar het formatteren van mijn harde schijf. Helaas weet ik niet hoe dit moet. Ik heb een windows XP Home edition, versie 2002, service pack 2,pentium 4. Ik heb gelezen ( http://www.pcwereld.be/node/12) dat ik mijn computer moet opstarten in DOS en die stappen volgen. Maar hoe start je windows XP op in DOS?
Ik heb alle cdroms die ik nodig heb, denkik. Met een opstartdiskette kan ik niet meer werken, want er zat geen diskettestation meer op mijn computer. Ik heb wel een cdrom waarmee ik mijn computer kan opstarten, maar als ik met die opstart, kan ik kiezen tussen drie dingen (die in een vorig bericht al vermeld werden, F3, Enter of R)
Mijn probleem is dus identiek hetzelfde als dit topic
alvast bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan