opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

devrieshg

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2001
Berichten
129
Bij het opstarten krijg ik de volgende melding:

conflict I/O Ports 2F8.

Ik moet dan via F1 en F8 naar veilge modus waarna ik wel de startpagina tevoorschijn komt. Ik kan wel programma's opstarten via start maar geen snelkoppeling maken naar bureaublad.

Wat moet ik doen om dit probleem op te lossen?

Henk de Vries
 
Dat is een COM-poort, dit kan betekenen dat je meerdere COM-poorten op dat DMA-adres (2F8) hebt staan. Dit kun je in het BIOS van je computer uitzetten. Je vindt dit meestal in het BIOS onder "INTEGRATED PERIPHERALS" Het kan ook zijn dat je modem de veroorzaker is.

Als je de COM-poortjes niet gebruikt kun je ze ook gewoon uitzetten in het BIOS.
 
opstartprobleem

Bedankt voor je reactie Tiborv.
Bij het opstarten krijg ik het scherm met Conflict:I/O ports 2F8.
Hierna toest ik op de del knop en kom bij:
Run PCI/ISA Bios; alleen ik kan ÏNTEGRATED PERIPHERALS niet vinden.Wel de volgende:
Standaard Cmos setup; Bios features setup etc.

ik weet nu niet meer waar ik zoeken moet.
Wanneer ik via f1 en f8 veilige modus opstart krijg ik de melding "kan geen apparaten detecteren etc.

Wat moet ik doen?

vriendelijke groet Henk
 
In het BIOS zit het ergens verstopt, bij mij is het onder het eerder genoemd menu-item. Ga ze stuk voor stuk af en kijk of het er tussen staat.
 
Excuses voor mijn late reactie, maar ik kom er nog niet uit. Moet n.l.alle bestanden af binnen de bios en dan nog weet ik niet of ik goed doe. Dus ik zal iemand moeten vragen om met mij mee te kijken en datgene wat je hebt aangedragen uit te voeren zonder dat dit problemen geeft.

In elk geval bedankt voor jouw advies

vreindelijke groet
Henk de Vries
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan