Opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marc & Evelien

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2001
Berichten
70
Hallo allemaal,
ik hoop dat ik mijn probleem kan uitleggen... ben een beetje een compudigibeet, maar ga het proberen...

Heb een Compaq presario, met windows XP. Sinds gisteren heb ik problemen met opstarten, het compaq scherm flitst gelijk uit en er komen een aantal codes...

5431 EA 470029 <F10 = setup> <4.01>

daarna flitst het beeldscherm uit... no input signal...

daarna verschijnt er een rij met allemaal i-tjes die weg wordt gehaald door een witte balk, vervolgens start ie xp op.

ik werk al een hele tijd met psp7. als ik een jpeg probeer te openen sluit hij zelf het programma af en 'bevriezen' mijn iconen op het werkblad, ik kan ze niet meer verslepen, wel met rechtermuisklik verwijderen en openen... als ik daarna wil herstarten lukt het alleen als ik ctrl en alt ingedrukt houd.

Het vreemde is dat ik geen enkele foutmelding kan vinden, geen virus, niets...

ik ben teneinde raad, weten jullie wat er aan de hand is???

alvast bedankt!
groetjes, Evelien
 
Het opstartprobleem, en met name de melding "no input signal", doet mij denken aan een niet goed werkende videokaart (gewoon, de grafische kaart waarop je monitor is aangesloten). Kijk eens in apparaatbeheer. Staat daar een geel uitroepteken voor de videokaart?
 
als ik de compu start zonder dat het toetsenbord is ingeplugd, zijn er geen problemen... heb een nieuw toetsenbord besteld, nu maar hopen dat problemen zijn opgelost!

Bedankt voor jullie reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan