opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jumbo4u2

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2003
Berichten
6
hoi

Sinds kort start mijn computer niet meer op.
Tot aan ''verifying DMI Pool Data..........'' gaat alles goed,maar daarna stop het opstarten. Ik heb al geprobeerd windows xp opnieuw te instaleren, maar daarmee is het probleem niet opgelost.
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt

Joep
 
Niet duidelijk

Heb je nu wel of niet Windows opnieuw kunnen installeren.

Als dat kan begrijp ik het nl. niet.

Als hij boot van CD, zal hij toch later van schijf booten om de installatie te voltooien.

Dus gaarne uitleg wat er nu niet gaat.

Eric.
 
Als de melding hier stopt en de pc niet evrder opstart heb je ergens een defecte kaart / harddisk / cd-rom.
Soms wil het resetten van de Bios helpen.
Load default settings kan al voldoende zijn.

Het is een controle van de bios op je apparaten / kaarten.
Die moet exact overeenkomen met de opgeslagen data.
Als dat niet klopt, blijft ie proberen en loopt vast.
Het moet dus haast wel een defect zijn.

Lukt dit niet, koppel dan je floppy eens af, en probeer opnieuw.
Helpt het niet, ga dan verder 1 voor 1 afkoppelen en testen:
Je kaarten, geheugen (vervangen of maar 1 bankje laten zitten), cd-roms, harddisken.

En ineens heb je weer een werkend moederbord.

Haal de defecte component eruit, en plaats de rest terug.
Start ie nu notmaal op?


Kort geleden heb ik zo'n oud bakkie ook weer aan de praat gekregen met hetzelfde probleem.
 
Onlangs ben ik ook ontzettend aan het klooien geweest en alles wees op defect geheugen, of kapotte mobo of een driverconflict of wat dan ook maar uiteindelijk waren alle problemen over, toen ik alle kaarten en het mobo eens netjes eruit gehaald had en alles weer schoon terug gezet heb, alle stekkers goed aangedrukt etc. Ook bij mij was het toen vaak al vastlopen tijdens het booten. TB
 
Hoi

alvast iedereen bedankt voor de reakties.
Het probleem is opgelost, al weet ik nog niet precies hoe dit kan.
Gisteren kreeg ik na het opstarten een melding dat er een error in mijn cmos was ontdekt en dat de fabrieksinstellingen teruggezet waren. Sindsdien werkt de computer weer als vanouds. Ik heb zelf niets gedaan dus ik vindt het nog een beetje vreemd, maar ja hij werkt weer.
Nogmaals bedankt voor alle reakties

grt

Joep
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan