Opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0106

Gebruiker
Lid geworden
22 jun 2004
Mijj computer gaf laatst steeds blauwe schermen en later kon ik helmaal niet meer in dus had ik een recovery gedraait met behoudt van bestanden.
Nu geeft hij weer problemen in het blauwe scherm.
Hij geeft vaak de melding Bad Pooler Header en Bugcode USB Driver.
Wat kan ik het beste doen?
Helemaal formateren?Liever niet .
Hebben jullie suggesties.
Gr.Wilma:(

heb je toevallig roxio brand programma op je pc?? dan updates ophalen bij roxio voor deze fout Bad Pooler Header
en voor deze Bugcode USB Driver. heb je wel je usb drivers geinstalleerd?

Vervolg

Sorrie maar ik ben er niet zo in thuis maar wat is Roxio Brand?En programma dan denk ik het niet.
En ja volgens mij zijn alle USB drivers geinstalleerd hoe of waar kan je dat vinden?Ik dacht bij apparatenbeheer en daar heb ik alle meldingen dat het correct werkt.
Gr.Wilma

Dag Wilma,

Even vanaf het begin. Je kreeg blauwe schermen. Was er toen iets met je pc gebeurd? (Hiermee bedoel ik driverinstallatie, nieuwe programma's, iemand anders die erachter heeft gezeten?)

Je hebt daarna een recovery dvd gebruikt met behoud van bestanden. Daarna ben je weer met de pc gaan werken maar kreeg je na verloop van tijd weer blauwe schermen, en die blauwe schermen melden Bad Pool Header en Bugcode USB drive?

Klinkt verdacht veel als een probleem wat ik ergens anders ben tegengekomen.
Maar je hebt geluk, er is een oplossing voor.

Finally I went to msconfig (Start Run, MSCONFIG) and switched off "process System.ini files, Load System files, Load Startup Items. And the computer stopped crashing.

Mijn zoon zat vaak op runscape en ik dacht dat dat de boosdoender was maar waarschijnlijk niet.
Moet ik nu doen wat jij blauw hebt aangegeven?Wat gebeurt er dan of wat zijn de gevolgen.
Hoe check ik of alle drivers goed zijn geinstalleerd?
Ik heb ook telefonisch contact gehad met paradigit maar de melding kan heel veel zijn, kan ook aan de hardware liggen etc.
Ze raden me aan om alsnog een format C uit te voeren en als de fouten dan nog niet weg zijn moet hij nagekeken worden.
Wilma:(

yep, doe wat in mijn vorige post in het blauw staat. Dit is voor een ander egebruiker de oplossing geweest voor dit specifieke probleem.

Kijken of de drivers goed geinstalleerd zijn: rechtermuisknop op "deze computer" en kies voor eigenschappen. Selecteer tabblad "hardware" en vervolgens apparaatbeheer. Staan er gele of rooie uitroeptekens bij 1 van deze onderdelen? Dan betekend het dat er of geen goeie driver is geinstalleerd of dat het betreffende onderdeel defect/uitgeschakeld is.

Bij een in de soep gelopen installatie van windows adviseer ik meestal toch een herinstallatie, maar probeer het eens met de aangeboden oplossing.

Oke ,
Ik ga aan de gang en bedankt voor het meedenken.
Ik meld hem als opgelost want als dit niet lukt ga ik formatteren.
Gr.Wilma:thumb:

Succes! mocht het niet lukken en ga je formatteren, denk er dan wel aan dat je alle bestanden kwijt bent die op de hd staan. Probeer hier dus een backup van te maken voor je formatteert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan