Opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

joostkm

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Berichten
3
Goedeavond,

Ik zit met een probleem. Tijdens het opstarten van mijn pc gaat er iets mis. Dat gebeurt tussen het windows xp logo met de blokjes die knipperen en het inlogscherm. Ik krijg dan een blauwscherm te zien met witte letters, maar ik krijg de tijd niet om het te lezen. Dat scherm laat hij dus een tiende van een seconde zien en vervolgens gaat hij opnieuw opstarten. Wie kan mij helpen? Alvast bedankt.

Joost
 
ik zal proberen via boot als 1e cd rom laten lezen, en dan xp cd erin.

gaat ie xp draaien en kun je kiezen voor reparen, opnieuw instaleren

(*let op..... format= verwijderen!!!! dan maak je alles leeg.)

ik hoop dat het zo lukt bv
 
ik heb precies hetzelfde gehad, het kwam bij mij doordat ik zo stom was iets in het opstartbestandje boot.ini te verwijderen, repareren had bij mij geen zin omdat de pc vol met virussen zat, ik hoop dat bij jouw de reparatie functie op de windows cd nog wel zin heeft :)

pierre90 :thumb:
 
Lees net dat het waarschijnlijk een BSOD (blue screen of death) is, maar omdat op te lossen, moet ik hem eerst die auto-reboot uitzetten en dat kan alleen, volgens die handleiding, in windows xp en daar kom ik niet in. Kan dat ook in de Bios worden uitgezet?
 
repareren had bij mij geen zin omdat de pc vol met virussen zatQUOTE]


ik probeer als ik zoiets zou hebben vaak de pc af te sluiten en alles te verwijderen. ook me parties daarna (ik heb hem gedeeld staan me ahrde schijf) deel ik alles opnieuw in en begin opniew met een schone pc, en begin gelijk met verbeteringen.

zo nu en dan heb ik ook wel eens iets waar ik niet van af kom, ik zorg dan vaak voor beveiligingen o.a. virus scanner, pop up blocker, update's etc...

maar nogaamls voor je probleem joost. probeer hem te reparen als het nog gaat. start hij nog niet op dan denk ik dat je redding te laat is geweest... of is het iets met overhitting??? heeft de pc vooraf wel goed gewerkt? zo ja wat was het laatste probleem wat je nog kon herinneren???
 
Kan dat ook in de Bios worden uitgezet?


herstellen van xp via boot sequence zou ik proberen. hd als 2e kiezen cd rom als 1e.

ik herken dit probleem hellaas niet... of iemand anders hier misschien?

mijn idee herstellen...^^^^
 
Heb eindelijk de foutmelding in beeld:

STOP: c0000218 {Registerbestandfout}
Het register kan het volgende onderdeel (bestand) niet laden:
\SystemRoot\System32\Config\SAM
of het logboekbestand of vervangende bestand van het onderdeel.
Het is beschadigd, niet aanwezig of niet schrijfbaar.

Bezig met starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische ondersteuning op voor hulp.

Iemand enig idee hoe je dit oplost?

(Ik had pas vanochtend problemen met mijn pc, toen kwam ik nog tot aan het inlogscherm en ik klikte op de balk voor wachtwoord invullen en floep hij ging opnieuw opstarten en sindsdien heb ik dit probleem)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan