Opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.
okee, bedankt ;).

ik begrijp dat image in dit geval geen plaatje is, natuurlijk, maar wat het wel zegt me niets.
heb inmiddels in ieder geval memtest 1,5 uur laten draaien en geen fouten gevonden. dus dat kan ik in ieder geval uitsluiten.

Ik ga morgen verder met jouw tips.

Groetjes,
Bianca

Laatst bewerkt:
MAar zal maar effe wagten met dit want weet het niet zeker morgen ben ik op me werk en heb daar een handleiding gemaakt.

Zoals je kon lezen, wordt er wat beloofd, maar het vervolg................?

Even los van het feit dat je beter even kon "wagten".

Ik stel voor: stop met wachten en installeer Windows nog éénmaal opnieuw, e.e.a. overeenkomstig mijn gegeven adviezen.

Laatst bewerkt:
Ik heb 2 cd's van mijn moederboard, op één staan drivers. Ik heb de volgende drivers geinstalleerd:
- soundcard (= 1 vraagteken minder bij apparaatbeheer)
- sis vga display driver (= 1 vraagteken minder bij apparaatbeheer)
- mini ide driver (geen flauw idee waar dit voor is)
- lan driver

vraagteken blijft nog staan bij apparaatbeheer:
PCI simple communications controller.
Is dit mijn telefoonmodem? Deze gebruik ik niet meer, moet ik dan hiervoor evengoed de driver installeren?

Ik heb nog een cd van mijn moederboard, maar staan volgens mij geen drivers op. moet ik nog meer drivers installeren? Is een nog een bepaalde driver die ik mis die specifiek mijn probleem kan veroorzaken?

Laatst bewerkt:
Snap je nu waarom ik in mijn eerste bericht die vraag stelde? Als in apparaatbeheer een x-tal problemen staat, is dat per definitie dé oorzaak van een heleboel ellende. Daarmee nog niet zeggende dat jouw probleem daarmee opgelost is, maar binnen apparaatbeheer meerdere vraagtekens en / of kruizen in cirkels betekent -> problemen.

Dolle pret, die IDE driver (stuurprogramma voor je harddisk(s) ) zou wel eens dé oorzaak kunnen zijn geweest van alle ellende.
Laat die pci simple..... maar even "hangen", wat doet je systeem nu?

Laatst bewerkt:
ben bezig met het pumt updates downloaden, al een paar keer gedaan. ik krijg wel melding dat enkele updates niet geinstalleerd kunnen worden. maar tot nu toe doet ie het nog.

Heb je naar aanleiding van hetgeen gisteren en eergisteren allemaal is geschreven wel of niet geformatteerd?

Laten we dan eerst maar even afwachten hoe het systeem zich nu gaat gedragen. Stel dat het oorspronkelijke probleem wegblijft, dan kunnen we verder zien hoe de rest kan worden opgelost.

uhu wat heeft er dit mee te maken . Hij geeft toch een foutmelding die vermeldt naar het register , als je op internet die foutmelding opzoekt zie je dat ie het zelfde zegt :p
ga naar de recovery console maak van system32 , system 32 .old en maak hem opnieuw aan
en klaar ben je

Voor mogelijke vervolgpostings in dit topic wilde ik bovenstaande reactie graag even vastleggen middels de Quote. Waarom en waarvoor post ik mogelijk nog wel een keer in het vervolg van deze posting, ..... of niet.

Vandaag PC weer opgestart.
AVG begon automatisch met scannen. Kreeg foutmelding: reading error. File: boot sector of disk.

Harde schijf blijft "pruttelen".

De problemen ontstaan steeds als de PC een nacht uit is geweest. Bij installatie e.d. gaat de pc meerdere malen per dag aan en uit, dan geeft het geen problemen.

Als zélfs een nieuwe installatie niet wil helpen én je bent nagenoeg alle foutmeldingen uit appraatbeheer kwijt én je hebt de moederbord drivers geïnstalleerd, dan wordt het toch echt tijd om naar de reparateur terug te gaan.

Trouwens, die moederborddrivers, die heb je toch wel geïnstalleerd vanaf de juiste CD? Je schreef dat er recentelijk ook een nieuw moedebord in de pc is gezet. Je zal dus de mobo CD van dat NIEUWE bord moeten hebben en niet van het vorige..................

ik heb volgens mij na de vervanging van het moederboard geen cd's erbij ontvangen (weet ik niet meer zeker is een jaar geleden) maar ik heb wel 2 moederboard cd's. op die ene staan volgens mij geen drivers, maar wat programmaatjes (iets van client en administrator ofzo en nog wat dingen). De drivers op die andere cd heb ik allemaal geinstalleerd, en dat had wel effect in apparaatbeheer, dus je zou denken dat ze goed zijn.

Ik denk dat ik de pc idd maar weg breng, want ik krijg de indruk dat er iets niet goed werkt. vooral omdat de problemen onstaan als de pc een nacht uit is geweest.

In ieder geval enorm bedankt voor de hulp :thumb:

Groetjes,
Bianca

Wow, als je de pc gevoed hebt met verkeerde moederborddrivers, dan is dat bij wijze van spreken niet alleen vragen om ellende, je dwingt het dan eigenlijk af!
Als je het ding weer een keer opgestart krijgt, kijk dan met een progje als Everest naar de juiste naam van het moederbord. We zoeken dan nog even naar de juiste moederbord drivers en dan zou je nog één keer een nieuwe installatie kunnen proberen alvorens het ding weg te brengen.

zo windows staat er weer opnieuw op. everest geinstalleerd. moederboard komt overeen met driver-CD die ik heb gebruikt:

ASUS P4S800-MX (3PCI, 1 AGP, 2DDR DIMM, audio, video, lan)

Volgens mij houdt het hier op.

Blijft het toch vreemd dat de problemen beginnen wanneer de pc voor langere tijd uit is geweest. zit er niet ergens een batterij in die leeg/stuk kan zijn?

Ja, da's een hele goeie van je. Er zit idd. een knoopcel op het moederbord. Die zie je zo als je het moederbord bekijkt.

okee, ik maak hem open.

batterij gevonden en laten doormeten bij de batterijenwinkel. is niks mis mee. ik geef het op en breng hem weg.

zal nog verslag uitbrengen wat het nou was.

in ieder geval bedankt voor alle hulp.

groetjes,
Bianca

Laatst bewerkt:
Monteur is vandaag langs geweest. Harde schijf bleek stuk. Ik heb weer een nieuwe gekregen. Ik ga ervan uit dat dit het was, dus vink deze af als opgelost.

(Nou maar hopen dat ie het morgen nog doet ;))

In ieder geval bedankt voor de hulp! :thumb::thumb::thumb:

Groetjes,
Bianca

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan