opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Traksel

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2004
Ik heb een opstartprobleem met mijn computer. Nadat de computer (terwijl ik met m'n werkmail bezig was) compleet vastliep had ik hem uitgezet en weer opnieuw aangezet. Toen kreeg ik een mededeling dat ik een boot had van de CDrom (die ik er niet in had zitten) en kon windows niet gestart worden. Ik heb vervolgens de computer een paar uur uit gehad. Nu ik hem weer wil opstarten krijg ik in het opstartmenu de melding dat windows niet goed kon worden gestart door mogelijk een recente wijziging van de hardware of software. In de tekst krijg ik dan de mogelijkheid om te kiezen voor 3 opstartmogelijkheden maar wordt geadviseerd om de laatste "windows normaal starten"te kiezen.

Windows probeert dan op te starten maar na een paar seconden krijg ik een melding "no signal" en krijg ik vervolgens weer dezelfde tekst
Ook in de veilige modus start hij niet op.

Ik heb vanmorgen toen ik de computer gebruikt heb geen programma's gedownload.

Graag verneem ik of iemand een oplossing kan aangeven voor dit opstartprobleem.

Heb je totaal geen beeld met alleen no signal ?
Probeer eens een bios reset.

Heb je totaal geen beeld met alleen no signal ?
Probeer eens een bios reset.

ja heb wel beeld, maar direct de tekst dat windows niet goed kon worden opgestart. dan begint hij met een opstart van windows en na een paar seconden krijg ik het blokje "no signal"en dan weer de hele tekst dat windows niet goed kan worden opgestart.

no signal zou normaal een probleem moeten zijn dat er iets met je videokaart niet goed is zou deze eens even verwijderen en de contacten schoonmaken en probeer ook eens een bios reset dmv een jumper tijdelijk verplaatsen of de knoopbatterij even te verwijderen op je moederbord.( WEL DE SPANNING VAN DE PCKAST ANDERS BESCHADIG JE HET MOEDERBORD.)

no signal zou normaal een probleem moeten zijn dat er iets met je videokaart niet goed is zou deze eens even verwijderen en de contacten schoonmaken en probeer ook eens een bios reset dmv een jumper tijdelijk verplaatsen of de knoopbatterij even te verwijderen op je moederbord.( WEL DE SPANNING VAN DE PCKAST ANDERS BESCHADIG JE HET MOEDERBORD.)

sry SJJ dit gaat me boven m'n pet. Ik ben helemaal niet technisch en weet dus echt niet waar je het over hebt. Ik ben van het type die de knop indrukt en dan moet dat ding het gewoon doen. Ik durf het niet aan om die kast uit elkaar te halen en weet dus ook niet wat een bios reset is met een jumper. Ik neem dus aan dat mijn advies zal zijn om met m'n kast naar een computerwinkel te gaan?

In Almelo? is niet echt naast de deur want ik woon in Heemstede

sorry SJJ, was niet rot bedoeld hoor. Ik zie dat mijn woonplaats er niet bij staat. Maar ik denk dat ik dichter in de buurt ook misschien terecht kan, want almelo is toch gauw een goed uur rijden. Bedankt in ieder geval voor je advies. Hopelijk melden zich nog meer mensen die misschien hier uit de buurt komen.

grtjes
fenny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan