Opstartproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

simson

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2004
Hoi,

Ik heb een nieuwe Windows7 computer met een ASUS MBI P5QC Intel ATX moederbord en een seagate 1.5tb sata II harddisk.

Als ik de computer opstart krijg ik de volgende meldingen:

Loading ASUS Epress gate ...
Vervolgens een grote afbeelding mbt ASUS P5QC met daaronder de melding del -> Setup TAB -> display BIOS Post Message.

Als ik niets doe, duurt het wel een halve minuut voordat er weer wat gebeurd. Vervolgens komt een melding in de trant van: no harddisk detected, waarna Windows 7 wordt opgestart en normaal werkt. Ook de harddisk dus.

Wat is er aan de hand en hoe krijg ik het opstarten normaal?

bvd Simson

PS: Ik vond het moeilijk om deze vraag in een categorie te plaatsen. Mocht er een betere plaats zijn, verplaats de vraag dan maar.

Je zult meerdere SATA of IDE harddisk- (en CD/DVD)-poorten ingeschakeld hebben, en aldaar (ook op poorten waar géén harde schijf aan hangt) Auto-detect ingeschakeld hebben staan in de BIOS.
Betekent dat door de BIOS alle harde schijf-poorten worden afgelopen om te zien of er wat aanhangt. Zet je in de BIOS auto-detect af op de poorten waar géén harde schijf aan hangt, dan zul je dat probleem niet meer hebben. Natuurlijk moet je dan wel als je (later) een extra harde schijf inbouwt op de SATA/IDE poort waar die nieuwe harde schijf aan komt te hangen wél weer auto-detect aanzetten, anders wordt de nieuwe harde schijf niet gezien.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan