opstartscherm van xp is nu een klein scherm!

Status
Niet open voor verdere reacties.

giolovin

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2005
Hallo

3 dagen geleden had ik dit probleem niet...mijn pc start namelijk op met een klein scherm maar het aanmeldingscherm is dan terug gewoon...

Wat is het probleem?

Aja btw een familielid heeft hetzelfde probleem maar dan ook nog als hij spellen speelt (zwarte achtergrond en het spel is kleiner en neemt niet het gehele scherm in beslag wat het normaal wel zou moeten doen...) zoals bij mij.

Gtjz Giovanni

PC start, eerst BIOS teksten op zwarte achtergrond of in plaats daarvan een logo van Intel of van de PC fabrikant.

Vervolgens even zwart scherm.

Daarna komt tekst Windows (wit, groot, op zwarte achtergrond), XP (klein) en Windows golvend vierkantje, daaronder het blauwe bewegende balkje.

Weer even een zwart scherm.

Na even een witte muis komt blauw beeldvullend scherm met Welkom.

Soms komt dan blauw scherm met icoon en naam gebruiker(s).

Daarna komt schermvullend bureaublad met iconen en de Taakbalk.

Welk scherm is "klein"?

Zitten er onderaan de monitor geen knopjes waarmee grootte en positie van het beeldscherm zijn bij te stellen?

In "Eigenschappen voor beeldscherm > Instellingen > Beeldschermresoluties" andere instellingen geprobeerd?

Denk dat het Bios is

Ik denk eerder dat het Bios is, want nu zie ik als ik op delete duw tijdens het opstarten dat daar ook maar een klein scherm wordt weergegeven...

Weet er iemand hoe ik de grootte kan aanpassen zoals ie voorheen was dus zo groot als mijn beeldscherm???

Boeing_737 zei:
Zitten er onderaan de monitor geen knopjes waarmee grootte en positie van het beeldscherm zijn bij te stellen?

In "Eigenschappen voor beeldscherm > Instellingen > Beeldschermresoluties" andere instellingen geprobeerd?
Dit heb je dus al geprobeerd?

niets mee te maken

het heeft daar niets mee te maken....

het heeft met mijn bios te maken...

Ik kan mijn monitor instellen als deze in het bios bootscreen staat, die stond ook heel klein, door naar windows kan ik hem aldaar, anders instellen, oftewel, de vesa instellingen worden niet gebruikt in de vga instellingen.

Probeer het dus eens, de pauze toets gebruiken in het bios bootscreen, monitor instellen, en door gaan naar windows.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan