opstartscherm veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tayana

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2001
Berichten
47
Na windows upgrade ME ging er van alles mis. Ik heb via veilige modus systeemherstel gedaan naar voor de upgrade. Alles doet het weer, alleen krijg ik bij opstarten steeds het selectiescherm met: opstarten normaal-veilige modus- logbestand enz. Hoe kan ik dit scherm overslaan zodat er normaal opgestart wordt?

vriendelijke groet,

Tayana
 
Nee, Ik zat en zit op Windows ME. Ik had het over een gewone Me aanpassing van elementaire updates via Windows update pagina
 
Ik doe dit op de gok want ik heb geen Windows ME hier :(.


Klik rechts op deze computer, eigenschappen, tabblad geavanceerd, opstart instellingen....

Al weet ik vrij zeker dat deze optie er niet is...

We gaan het nog anders proberen:

Start
Uitvoeren
"msconfig"
< ENTER >
Tabblad algemeen
Geavanceerd
Zorgen dat er GEEN vinkje staat bij "enable start menu"

scu1a.gif
 
Tayana,
Heb je bij Microsoft ook de update: KB891711 gedownload?
Deze moet je dus niet downloaden, er zijn wat problemen met deze update. Als het in je software lijst staat: verwijder deze update.
Draai eventueel ME (lijkt mij beschadigd) vanaf de CD-ROM gewoon er overheen (geen format!).
Daarna moet het goed werken.

grtz
Bugsy
 
Op tabblad algemeen van MSconfig staat bij mij het vakje selectief aangevinkt met daaronder 3 vinkjes bij statische VxD's laden, onderdelen van opstartgroep laden en omgevingsvariabelen laden.
Het vinkje onderdelen enz. er afgehaald, nu start de pc veel sneller op, geen keuzescherm veilige modus etc. meer, alleen rechtsonder de taakbalken zijn leeg.

Is het aan te bevelen bij Type opstartprocedure normaal aan te vinken i.p.v. selectief of gaan er dan weer allerlei vervelende dingen gebeuren.

groet,
Tayana
 
Ja, ik heb het al gezien, dat was een gevaarlijke ingreep omdat de firewall ook niet ingeschakeld werd.
Ik heb nu de optie normaal opstarten aangevinkt en alles lijkt goed te gaan, geen veilige modus scherm meer.

bedankt,
Tayana
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan