Opstartscherm Win 10 aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kostenzer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2007
Office versie
WordPerfect Office 2021
Ik hoor je al denken, dat is een makkie.
Dus niet voor wat ik wil.......
Mijn opstartscherm ziet er zo uit:
opstartscherm 2.JPG

Mijn vraag heeft betrekking op de omcirkelde delen.
Kan ik die links of wat zijn het weg krijgen?
Klik je zo'n link aan opent edge na het inloggen met een pagina die hier mee te maken heeft. Dit ondanks dat firefox als standaard browser ingesteld staat. Is daar ook wat aan te willen?
Dan als je wilt inloggen wordt het scherm blauw met het vak om in te loggen er op. "Vroeger" bleef de achtergrond tot dat moment hetzelfde.
Ik heb het verder over een nieuwe installatie/fabrieksinstelling van win 10 home 1803.

Of je logt blind in.. doe ik vaak en zet dan pas het scherm aan... hoef ik
a. me niet druk te maken over wat er nu weer staat...
b. geen tijd er in te steken om het te veranderen (*)
c. het geeft veel rust anyhow.... ;)

(*).... je kunt nu alleen nog maar de complete achtergrondafbeeelding v/h vergrendelingsscherm uitschakelen... in de laatste versies kun je deat wat de TS vraagt niet apart uit schakelen...
Dus ga ik door naar... a en b en kom je automatisch uit bij c...
MS s * c k s.... in this way... zo simpel is het. Wanneer nemen ze de consument een keer serieus om dit soort zaken zo te regelen.

In mijn Windows 10.1809 kan ik dat gewoon uitschakelen zoals beschreven in de link die ik plaatste.

Lijkt me een goede link, ga hem straks uitproberen.

In mijn 10.1809 Version 10.0.17763.316 lukt dat alleen met het opstart login scherm maar niet met het lock login scherm... (Windows toets + L toets dan gaat ie op de lock stand) daar staan nog hele verhalen op..
Dus deels maar geslaagd imho.

Beiden zijn login schermen waarom de een wel en de ander niet?

Edit: ik zie het "disable the Spotlight feature" moest ook nog anders.
@edmoor :thumb:

Laatst bewerkt:
"disable the Spotlight feature" vind ik alleen in de vorm dat ik de achtergrond als afbeelding zet.
Dan is het weer zoals ik het graag had.

Een ieder bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan