Opstartscherm???

Status
Niet open voor verdere reacties.

kimi rulez

Banned
Lid geworden
6 mei 2005
Hallo,

Ik heb het een x voor elkaar gekregen dat ik het opstartscherm (loginscherm) van windows xp kon veranderen. Maar hoe krijg ik het originele blauwe loginscherm van windows xp weer terug?

Alvast bedankt,

alles wat je gedaan hebt om het zo te krijgen, maar dan andersom

Met een systeemherstel naar een datum toen het nog goed was.

Als het niet lukt probeer het dan met dit <a href="http://www.helpmij.nl/leden/ikself/logrecvr.zip" target="_blank">tooltje</a>:)

Geplaatst door kimi rulez
Hallo,

Ik heb het een x voor elkaar gekregen dat ik het opstartscherm (loginscherm) van windows xp kon veranderen.
En hoe heb je dat gedaan?
In windows?
Via Tweak-programma's?
Visuele stijlen / thema's geinstalleerd?

James:)

Geplaatst door ikself
Als het niet lukt probeer het dan met dit <a href="http://www.helpmij.nl/leden/ikself/logrecvr.zip" target="_blank">tooltje</a>:)

Uit interesse, wat doet het precies?

Geplaatst door XP_PC
Uit interesse, wat doet het precies?
In c:\WINDOWS\SYSTEM32 staat een file, genaamd logonui.exe. De meeste tools, waarmee je een ander loginscherm kunt krijgen, maken van het default logonui.exe een reserve-bestand, bv logonui.exe.bak, waarna de nieuwe logonui.exe in deze directory wordt geplaatst.
Het tooltje waar ik naar verwijs maakt van het bak-bestand weer een normale executable, zodat men niet zelf hoeft te 'prutsen', want risico loop je daarmee zeker, als je niet weet wat je doet heb je geen logoui.exe meer en dan heb je volgens mij een behoorlijk probleem, wat je dan wellicht weer kunt oplossen met een sfc, maar goed.....voorkomen is beter dan genezen.:)
Het tooltje komt trouwens hier vandaan.

Ahh..

Maar wanneer je niet de .bak versie hebt? Was de originele logonui.exe niet nuttiger?

Sowieso is het zonder die backup tricky want dan boot je XP niet meer.

Geplaatst door XP_PC
....Was de originele logonui.exe niet nuttiger?
Nee....maar wel saaier.:D

Sowieso is het zonder die backup tricky want dan boot je XP niet meer.
Ja, klopt! Vandaar dat de meeste progjes waarmee je een ander loginscherm kunt krijgen een backup maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan