opstartsector verplaatsen naar andere schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dolliteon

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2009
Hoi, ik heb een situatie waar ik niet helemaal aan uitkom, wellicht dat iemand me kan helpen.

Ik heb een scsi controller, maar daaraan mijn D schijf, waar windows xp opstaat. Er zit maar 1 schijf aan de scci controller.
Die wordt gestart door de opstartsector die op een normale sataschijf C staat.

Tevens zitten er nog wat andere, soort gelijke schijven net als de c schijf, gewoon voor wat opslag.

Nu is mijn C schijf waar de opstart op staat, aan het overlijden... Dus moet ik de opstart sector gaan verplaatsen...
Maar hoe? Als ik de repairconsole open, en ik type v.b g:fixboot of fixmbr, weet het systeem dan dattie dat moet verwijzen naar die scsicontroller? Of hoe moet ik dat zien?

Voor dat ik niet meer kan opstarten.... ;)

Je kan een Ubuntu schijfje downloaden en branden... Daar vanaf booten en dan in Gparted gaan. Daar kan je met de rechtermuisknop klikken op de partitie/schijf en dan de opstartpartitie maken. Daarna moet je misschien een herstel doen, maar dat kan via de Windows XP schijf, maar misschien heb je dát niet eens nodig.

http://www.ubuntu-nl.org/

hmm, kan het niet gewoon met repairscherm van xp

Ik ben bang dat ik strax scsi drivers nodig heb voor het een of ander maar die heb ik niet
ik heb ook hirens boot 10.0 of 10.2 kan ik daar iets mee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan