opstartsoftware

Status
Niet open voor verdere reacties.

sgrav000

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Bij het opstarten (aan het begin van de POST) gaf een gloednieuwe pc (P IV, 256mb ram, 80 GB) de melding "PNP init selected" en stopte vervolgens de opstart (deed niets meer). Hij wilde dan alleen verder als ik de BIOS opende en weer afsloot. Bij meteen opnieuwe opstarten zijn er geen problemen. Mij werd aanbevolen de "quick on self test" te disablen. Dat heb ik gedaan. Het PNP probleem verdween maar nu loopt de RAM teller oneindig door en die kan ik alleen stoppen door op ESC te drukken waarna de RAM teller het aantal mb's weergeeft en de computer normaal opstart. Hoe kan ik voorkomen dat ik telkens op ESC moet drukken en ervoor zorgen dat de teller niet doorloopt?

sgrav000

Geplaatst door sgrav000
Mij werd aanbevolen de "quick on self test" te disablen. Dat heb ik gedaan. Het PNP probleem verdween maar nu loopt de RAM teller oneindig door en die kan ik alleen stoppen door op ESC te drukken waarna de RAM teller het aantal mb's weergeeft en de computer normaal opstart.

Oneindig zoals in meer dan 3 of 5 toeren?
Als het niet meer dan 5 toeren is, dan is dat normaal. "quick on self test" wil zeggen even 1 keer snel je ram geheugen testen op vauten... Schakel je dit uit dan zal het ram geheugen 3 of 5 keer intensief getest worden...

"Quick on self test" mag je gerust aangevinkt laten...

Dank ojan voor het meedenken.

Door de "quick on self test" uit te schakelen verdween het lastige "PNP init......." waarna de pc stopte. Het BIOS opstarten bij iedere opstart hoeft nu tenminste niet meer.

Inderdaad moeten we de teller een aantal kansen geven. We hebben te weinig geduld. Wat zijn toeren in dit kader?

sgrav000

Toeren? Als je bvb 256 Mb ram hebt zal hij tot 256 tellen en dan terug van 0 beginnen, dat is 1 toer...

PNP init... Is logisch dat dit opgestart wordt... Plug N Play (of was het Plug N Pray :D :D :D)

Kijk ook eens...
HIER
HIER
HIER

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan