opstartvraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

deijlrene

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2006
Ik heb even een vraagje over de opstartprocedure van mijn pc.

Ik heb hier 2 pc's staan, de ene 512 mb ram geheugen en de andere 1024. nu had ik in gedachte als je bij beide pc's dezelfde programmas zou laten opstarten tijdens de opstartprocedure dat de nieuwe pc toch duidelijk nog wel wat sneller moet zijn dan de oudere pc.

Helaas is dit niet zo en dit komt door 1 ding, en ik hoop dat ik dit kan uitschakelen maar dit weet ik niet, en ook niet waar ik dit kan doen.

Zorda ik de pc opstart dan krijg ik na een sec of 10 het volgende in mijn scherm te zien:

client mac addr: 00 23 D3 5F 99 CE guid: 0000000-0000-0000-0000-000000000000 DHCP......

dit blijft zo'n 20 tot 30 seconde in mijn scherm en dan krijg ik daarna het volgende erbij,

no boot filename received

Buiten dat de pc dit doet, is die wel lekker snel. en aangezien die toch niet vind wat de pc zoekt ( een boot filename) neem ik aan dat je dit wel uit kan schakelen, dit scheeld toch zomaar een halve minuut bij het opstarten.

graag meer info hierover.:thumb:

denk niet dat het het is, maar kijk eens in je bios of je niet toevallig "wake up on lan"hebt aanstaan bij je NIC.

tis een gok hoor.

bork zei:
denk niet dat het het is, maar kijk eens in je bios of je niet toevallig "wake up on lan"hebt aanstaan bij je NIC.

tis een gok hoor.

dat ga ik eens doen thnx :D

Waar kan ik dit precies vinden? zag in de bios wel iets anders over bootdevices maar hier heb ik het 1 en ander gekeken maar dan deed de opstartprocedure het helemaal niet meer

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan