opstaten win98 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

helma

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Berichten
332
Ik kan mijn pc niet meer opstarten. Hij begint en stopt met C:
Ik heb al geprobeerd met een opstartdiskette op te starten maar deze pakt ie niet en komt hetzelfde eindresultaat.
Ik heb de bootvolgorde al ingesteld dat de floppy als eerste gaat. en op enabled staan.\

Wie wil mij helpen
groetjes
 
Wil je windows 98 opnieuw installeren of start een bestaande windows 98 installatie niet meer op?
 
een bestaande windows 98 start dus niet meer op.
Niet met opstartdiskette en ook niet met een opstart cdrom
 
En hij stopt bij de c:. Vreemd. Dan zou ik het volgende eens proberen.

Start op met een bootdiskette met cd-rom ondersteuning. Doe de windows 98 cd-rom in de cd-rom.
Typ d: (als d de letter van je cd-rom is) en geef enter. Er staat nu d:.
Typ cd win98 en geef enter. Er staat nu d:\win98.
Typ setup en geef enter. Het installatieprogramma start op. Kies in de opties voor herstellen van de bestaande installatie.
 
Geplaatst door helma
Ik heb al geprobeerd met een opstartdiskette op te starten maar deze pakt ie niet
Geplaatst door hangmat
Start op met een bootdiskette
Dat zal dan ook wel niet lukken.
Start op in Veilige modus (Ctrl indrukken tijdens opstarten) en kies voor Alleen DOS-prompt in veilige modus.
Doe dan wat Hangmat zegt:
Geplaatst door hangmat
Typ d: (als d de letter van je cd-rom is) en geef enter. Er staat nu d:.
Typ cd win98 en geef enter. Er staat nu d:\win98.
Typ setup en geef enter.
Hierna start de installatieprocedure. Volg de aanwijzingen. Windows wordt over de huidige installatie heen gezet, waarbij eventuele fouten hersteld worden.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Alles is niet gelukt.
Want welke bootdiskette je ook erin doe de pc pakt geen diskette als opstart. Dus dan krijg je gewoon weeer het zwarte veld met gedeeltelijk opstart en de prompt op het eind C:
Als je a:
doet dan pakt deze wel ik probeer alle exe maar kan niet het scherm krijgen waar je een keuze kan doen van met ondersteuning cdrom.
 
Ik wilde nog even melden misschien is het belangrijk.
De laatste regels zijn:
c:\keyb br,,c:\windowscommand\keyboard.sys
c:
c:
c:

Ik heb nog wel een ander toetsenboord erop gezet maar dit werkte ook niet.
 
Geplaatst door helma
Alles is niet gelukt.
Want welke bootdiskette je ook erin doe de pc pakt geen diskette als opstart.
Lees mijn vorige bericht nog even goed door.
Als je in Veilige modus opstart heb je geen opstartdiskette nodig en kun je via de DOS-commando's die Hangmat gaf de installatie van Windows starten.
Windows wordt dan over de huidige installatie heen gezet, waarbij eventuele fouten worden hersteld.
Je instellingen en programma's blijven behouden en je hoeft ook het registratienummer niet opnieuw in te voeren.

Guus.
 
Ook dit had ik al geprobeerd maar als ik opstart en de CTRl indruk. Gaat deze gewoon verder naar het scherm dat ik hierboven beschreven heb dus kan ik niet de keuze maken van dod in de veilige modus.
 
Geplaatst door helma
als ik opstart en de CTRl indruk
Je zou het eens met F8 i.p.v. Ctrl kunnen proberen.
Ctrl of F8 moet je continu ingedrukt houden tijdens het opstarten.

Guus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan