Bij mijn bedrijf wordt het hele onderhoud nog op papeir gepland, ik denk dat het met excel wel efficienter moet kunnen. Ik heb zelf wel wat ervaring met het werken met excel maar dit is me te ingewikkeld mischien kan iemand mij op het goede spoor zetten.
In kolom A staan de bedrijven die elk 1 machine in bedrijf hebben.
In kolom B staan de maand en jaar van de in werking stelling van de machines.
De machines moeten worden onderhouden:
in het eerste jaar gebeurt dit na 1 maand, na 3 maanden en na 6 maanden en na 12 maanden. Daarna nog elk jaar in maart zolang de machine in gebruik is, dit is maximaal 10 jaar zijn.
voorbeeld: machine wordt in gebruik gesteld in maart 2008 dan is het onderhoud in april 2008, juni 2008,september 2008 en maart 2009 daarna elk jaar in maart.
Elk jaar worden er maximaal 50 machines afgeleverd.
Ik wil graag aan de hand van bovenstaande gegevens in een werkblad kunnen zien: per maand op chronologische volgorde bij welke bedrijven onderhoud moet worden gepleegd.
Ik wil ook kunnen zien welk onderhoud het betreft ( dus 1mnd. of 3mnd ... na 2 jaar etc.)
Weet iemand hoe ik dit het beste kan opstellen en welke formules ik moet gebruiken?
Mike
In kolom A staan de bedrijven die elk 1 machine in bedrijf hebben.
In kolom B staan de maand en jaar van de in werking stelling van de machines.
De machines moeten worden onderhouden:
in het eerste jaar gebeurt dit na 1 maand, na 3 maanden en na 6 maanden en na 12 maanden. Daarna nog elk jaar in maart zolang de machine in gebruik is, dit is maximaal 10 jaar zijn.
voorbeeld: machine wordt in gebruik gesteld in maart 2008 dan is het onderhoud in april 2008, juni 2008,september 2008 en maart 2009 daarna elk jaar in maart.
Elk jaar worden er maximaal 50 machines afgeleverd.
Ik wil graag aan de hand van bovenstaande gegevens in een werkblad kunnen zien: per maand op chronologische volgorde bij welke bedrijven onderhoud moet worden gepleegd.
Ik wil ook kunnen zien welk onderhoud het betreft ( dus 1mnd. of 3mnd ... na 2 jaar etc.)
Weet iemand hoe ik dit het beste kan opstellen en welke formules ik moet gebruiken?
Mike