• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optelfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

ASDTEK

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2009
Beste forumers,

Ik heb een urenregistratie in excel (thx pasan!). Nu heb ik twee vraagjes.

1. Als er voor een dag meer dan 10 uur gewerkt wordt (twee getallen), dan geeft hij bij de optelling van die maand alleen het eerste cijfer weer. bij 10 dus 1, bij 20 2 enz. Hoe kan dit?

2. Is het ook mogelijk om met halve uren te werken (cijfers achter de komma)?

Alvast bedankt,
ASDTEK.

Bekijk bijlage uren.xlsm

Daar heb ik de eerste optelfout mee verholpen. Hij stond op speciaal d? Heb je wat meer info?

Thx,
ASDTEK

cellen selecteren voor de desbetreffende uren. op 1 cel recter muisknop en dan eigenschappen. daar moet het bijstaan

Doelen jullie op vraag 1 of 2? Wat zou er bij de eigenschappen moeten staan? Haha...duidelijk niet mijn ding.

Thx,
ASDTEK.

Als men voorbeeld de 4e januari 2:10 ziek invult, verschijnt in het rood 2:10 Z
Die z staat daar niet op zijn plaats, daar begint de fout al.

Maar de Z is toch juist om ziek aan te geven? Bij het maandtotaal worden ook alle getallen opgeteld met een Z erachter.

Bedankt Daniel, maar het gaat om het totaal aantal uren dat iemand ziek is, heeft gewerkt enz. Standaard is dit 8.
Thx,
ASDTEK

Ja ik heb maar een cel aangepast
Maar nu heb ik iets anders opgemerkt met dezelfde formules van u.
Ik ben mee bezig. Het moet lukken. Tot morgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan