• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen adhv ALS controle

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bob56
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bob56

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2010
Beste,

Ik heb deze structuur:

Boom
Tak
Boom
Boom
Blad
Tak
Boom
Blad
Blad

Ik zou nu graag willen nagaan hoeveel keer er 'Boom', 'Tak', of 'Blad' in een kader staat, dit zou mijn output moeten zijn:
Boom 4
Blad 3
Tak 2

Ik neem aan met een SOM en ALS functie? en die combineren? Maar ik weet niet goed hoe.. kan iemand me helpen?

Bedankt!

Beste Bob56 ;)

Welkom op het forum.

Zie bestandje.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Nog een bijkomend vraagje: Gaat dit ook om te kijken hoeveel vakjes een achtergrondkleur hebben? :)

Beste Bob56 ;)

Dit kan maar dan moet het met VBA code.

Hoe wordt de achtergrond kleur gekleurd ?

Handmatig of met Voorwaardelijke Opmaak ?

Handmatig moet dan gebeuren met VBA code en als het via Voorwaardelijke Opmaak is gedaan, kan het tellen gebeuren via formule.

Ik doe het door gewoon op een cel te gaan staan en op het knopje van de achtergrondkleur te duwen. Handmatig is dat dan neem ik aan?

Beste Bob56 ;)

kan je een voorbeeldbestandje plaatsen hoe je het zou willen.

En plaats de vraag terug op NIET OPGELOST.

Beste Bob56 ;)

Zie bestandje.

In cel O1 staat het kleur dat hij moet optellen.
In een module staat een code zie ALT+F11 en dubbelklik op Module.
Daarna typ je de formule in een cel =Telkleur(cel waar het kleur staat;hier het bereik)

PS. 1 nadeeltje, als je één kleur verwijderd moet je de formule terug activeren bij eentje bijvoegen, lukt het wel.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan