Goedenavond,
Ik ben bezig met een bestand om zaken op te tellen in excel aan de hand van voorwaardelijke opmaak.
Ik kom er alleen niet uit
Het is mij wel gelukt om de voorwaardelijke opmaak toe te passen alleen het optellen hiervan lukt niet
Ik geef eerst een korte uitleg
Als het woord EP in een cel voorkomt moet de opvulkleur groen zijn (dus als er bijvoorbeeld EP 12 staat dan is de opvulkleur groen)
als het woord OM voorkomt dan de opvulkleur blauw
als het woord KA voorkomt dan de opvulkleur oranje
als het woord PR voorkomt dan de opvulkleur geel (en voor de slimmerik onder ons een combinatie van bijvoorbeeld KA OM gebruik ik niet)
Nu wil ik dan excel berekent hoe veel EP/OM/KA en PR er zijn
Voor het gemak heb ik nu alleen cel A2:E2 de opmaak gegeven
In cel B4 moet het aantal keer dat PR voorkomt worden weergegeven, in B5 het aantal keer dat KA worden weergegeven, etc.
MAW: als ik in de cellen A2:E2 iets heb waar het woord pr staat, dan moet in cel b4 het getal 5 komen te staan.
Stel dat in cel A2 iets met PR staat en in B2
2 iets met het woord KA staat en in E2 iets met het woord OM staat.
Dan moet excel hetvolgende doen
In cel B4 moet dan 1 komen
In cel B5 moet dan 3 komen
in cel B6 moet dan 1 komen
in cel B7 moet dan 0 komen
en in cel B8 moet dan 5 komen
HOpelijk kan iemand mij helpen, want ik kom er maar niet uit.
hierbij het voorbeeldbestandBekijk bijlage Testkleur.xlsx
Alvast bedankt GR. NESJA
Ik ben bezig met een bestand om zaken op te tellen in excel aan de hand van voorwaardelijke opmaak.
Ik kom er alleen niet uit
Het is mij wel gelukt om de voorwaardelijke opmaak toe te passen alleen het optellen hiervan lukt niet
Ik geef eerst een korte uitleg
Als het woord EP in een cel voorkomt moet de opvulkleur groen zijn (dus als er bijvoorbeeld EP 12 staat dan is de opvulkleur groen)
als het woord OM voorkomt dan de opvulkleur blauw
als het woord KA voorkomt dan de opvulkleur oranje
als het woord PR voorkomt dan de opvulkleur geel (en voor de slimmerik onder ons een combinatie van bijvoorbeeld KA OM gebruik ik niet)
Nu wil ik dan excel berekent hoe veel EP/OM/KA en PR er zijn
Voor het gemak heb ik nu alleen cel A2:E2 de opmaak gegeven
In cel B4 moet het aantal keer dat PR voorkomt worden weergegeven, in B5 het aantal keer dat KA worden weergegeven, etc.
MAW: als ik in de cellen A2:E2 iets heb waar het woord pr staat, dan moet in cel b4 het getal 5 komen te staan.
Stel dat in cel A2 iets met PR staat en in B2

Dan moet excel hetvolgende doen
In cel B4 moet dan 1 komen
In cel B5 moet dan 3 komen
in cel B6 moet dan 1 komen
in cel B7 moet dan 0 komen
en in cel B8 moet dan 5 komen
HOpelijk kan iemand mij helpen, want ik kom er maar niet uit.
hierbij het voorbeeldbestandBekijk bijlage Testkleur.xlsx
Alvast bedankt GR. NESJA