• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen / aftrekken afhankelijk van celinhoud en leeftijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

hitvision

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2010
Beste mede forum-leden,

Ik heb een 2-tal vragen. Bij de eerste maak ik waarschijnlijk een kleine fout maar kom er maar niet achter welke. Het gaat om een contributielijst. Bovenaan de lijst geef ik aan tot welke maand de contributie verrekend moet worden (Simpel $C$1*F5). Dit wordt vermeld in cel AI1 en gaat prima. In klom AH (5) staat een bedrag wat verrekend moet worden. Is dit bedrag negatief dan moet dit van het te betalen bedrag afgetrokken worden. Is dit getal positief dan moet dit er uiteraard bij. Op een of andere manier krijg ik dit niet voor elkaar. De functie wordt vermeld in cel AI5. Het maakt niet uit of ik hier nu -1 of 1 in zet de uitkomst in cel AJ5 blijft gelijk. Ik denk dat het Excel bestandje voor zich wijst. Heeft iemand de gouden tip?

Ik hoop dat iemand me kan helpen hiermee. Ik loop er nu al zo lang mee te stoeien dat ik volgens mij steeds verval in dezelfde fout.

Bekijk bijlage Testlijst.xlsx

Alvast bedankt,

Christian.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hehe inderdaad. Zit weer veel te moeilijk te denken. Bedankt voor de hulp blijft nog 1 vraag staan en dat is van de datum. Ik zal deze vraag als in een nieuw topic plaatsen om verwarring te voorkomen en deze als opgelost markeren.

Bedankt voor het meedenken.

Christian.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan