Goedemiddag Helpmij'ers,
Ik heb een opdracht gekregen om een voorraadbeheerdersprogramma te lanceren met stage m.b.v. MySql en PHP (dat dus draait op Intranet). Het gaat er dus om dat pc componenten vanuit intranet in een formulier worden afgeschreven of bijgeteld in een Mysql database.
Mijn MySql database is zo ingedeeld: (A_I)=Auto_Increment
ID - Product - Aantal
1 (A_I) .. ..
2 (A_I) enz.
Het volgende heb ik nu in mijn PHP script:
Wat ik dus wil is dat hij niet vanuit het formulier elke keer een nieuw ID aanmaakt met de hoeveelheid uitgeleverde telefoonpatchkabels, maar het ID aanpast van patchkabels en het ingevoerde formulierwaarde optelt of aftrekt van het huidige database-aantal.
Formulier werkt met drop down menus, PHP pakt ze wel.
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Mvg,
Frank
Ik heb een opdracht gekregen om een voorraadbeheerdersprogramma te lanceren met stage m.b.v. MySql en PHP (dat dus draait op Intranet). Het gaat er dus om dat pc componenten vanuit intranet in een formulier worden afgeschreven of bijgeteld in een Mysql database.
Mijn MySql database is zo ingedeeld: (A_I)=Auto_Increment
ID - Product - Aantal
1 (A_I) .. ..
2 (A_I) enz.
Het volgende heb ik nu in mijn PHP script:
Code:
$patchtel = $_POST['patchtel'];
$query="INSERT INTO voorraad (Product, Aantal) VALUES ('patchtel', '$patchtel')";
mysql_query($query) or die (mysql_error());
Wat ik dus wil is dat hij niet vanuit het formulier elke keer een nieuw ID aanmaakt met de hoeveelheid uitgeleverde telefoonpatchkabels, maar het ID aanpast van patchkabels en het ingevoerde formulierwaarde optelt of aftrekt van het huidige database-aantal.
Formulier werkt met drop down menus, PHP pakt ze wel.
Alvast bedankt voor de antwoorden!
Mvg,
Frank
Laatst bewerkt: