• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen, alleen niet standaard (natuurlijk..)

Status
Niet open voor verdere reacties.

basdeg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 feb 2010
Hallo,

Ik heb een lijst in excel gemaakt in de volgende vorm
Datum - aantal - activiteit

Waarbij de activiteit een keuze is uit een lijst (maximaal 5 keuzes) dus je krijgt bijvoorbeeld
1-2 5 inkoop
1-2 3 administratie
2-2 2 inkoop
2-2 4 verkoop

etc
Nu wil ik graag een grafiek (taart) die de 5 activiteiten weergeeft, momenteel tel ik ze met de hand op, dwz (uit het voorbeeld) 7 inkoop, 3 administratie, 4 verkoop, hier heb ik zo een taart van gemaakt maar.... ik zou natuurlijk liever willen dat Excel dit automatisch doet en dus de getallen zelf al optelt. Kan dat ? en zo ja.. HOE ?

Bedankt !

Zoek eens op het forum naar SOM.ALS of SOMPRODUCT.
Dat gaat je vast lukken.

Harry,
euh.... nee ? :(
Heb inmiddels al een aantal van je oplossingen in excel sheets gezien maar snap het nog niet helemaal. Zou je eens naar mijn bestand willen kijken ? En mij op weg willen helpen ? Heb nog 3 andere waar ik hetzelfde in wil toepassen dus als ik het eenmaal snap...

Bedankt

Bijlagen

Of in G2: =SOM.ALS($C$4:$C$10;F2;$B$4:$B$10) als het maar om twee factoren gaat,
en doorvoeren naar onderen.

Super ! Het werkt in elk geval. Nu ga ik nog eens bekijken of ik het zelf ook snap en het kan reproduceren !

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan