• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen als aan 2 voorwaarden wordt voldaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

BartFr

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2012
Goedemorgen allen,

Ik heb al aardig wat doorgespit en geprobeerd, maar het luk me toch niet om de juiste uitkomst te krijgen.
Wat ik wil bereiken:

In kolom A staan data. Simpelweg ingevuld als 01-01-2019 bijvoorbeeld. Deze datalijst begint in 2018 en loopt tot heden. De lijst wordt dus langer. Laten we dit de "start project" datum noemen.
In kolom B staan ook data. Deze data refereren naar het moment dat er een controle wordt gevraagd op het rapport van het project.

Het kan dus zijn dat het project start (kolom A) op 01-10-2019 en het rapport af is op 20-10-2019 en er op dat moment dus een controle is gevraagd.

Nu zijn we op 1 oktober gestart met een nieuw proces. Ik wil in een grafiek laten zien voor welke projecten controles op rapportages zijn gevraagd vanaf 1 oktober.
Ik moet hiervoor een formule vinden. Deze formule staat in een aparte cel. De formule moet dus voldoen aan: start project ná 30-09-2019 én kolom B moet een datum bevatten/"niet leeg zijn".

Mijn pogingen:

Code:
=AANTALLEN.ALS(Tabel2[Start project];">30/09/2019";Projecten!K23:K398;"<>""")

Hierin refereert het eerste deel dan naar kolom A (in dit geval) en refereert het tweede deel naar kolom B.
Echter krijg ik hier de uitkomst 12 (het aantal projecten dat na 30-09-2019 is gestart). Hij pakt in dit geval dus maar één criteria.

Ik heb het ook geprobeerd met SOM en SOMPRODUCT, maar hier krijg ik bij beide 0 uit.

In de bijlage een voorbeeld bestand. De getallen zijn iets anders dan bovenstaande, maar de formule is hetzelfde, evenals het idee erachter.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Bijlagen

Dat was wel een hele makkelijke oplossing! Heel erg bedankt. Ik kwam er echt niet uit, hoe simpel deze ook was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan