• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Optellen.als met in formule een tabbladverwijzing

Status
Niet open voor verdere reacties.

skystormer

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2011
Beste helpmij-ers,

Ik wil graag een totaaloverzicht maken waarbij geselecteerd kan worden op bedrijf. Echter de gegevens staan allen in aparte tabbladen. Nu wil ik een formule (ik heb geprobeerd iets te fabriceren met indirect, echter niet gelukt)

Nu wil ik op basis van de waarde in kolom A11, bepalen in welk tabblad gezocht moet worden.
Code:
'bestelling '&A11
vervolgens moeten in dat tabblad alle waarden uit kolom G opgeteld kunnen worden (Bereik G:G) als zij voldoen aan het bijbehorende jaar.
Groter of gelijk aan cel L2 en kleiner of gelijk aan cel L3.

Iemand een idee hoe dit voor elkaar te krijgen?

Groeten,

Rob

Ik heb mijn probleem kunnen aanpassen naar:

Dat ik het probleem heb op het moment dat de naam van het tabblad uit meer dan 1 woord bestaat.
Voorbeeld: (dit is een formule welke ik op het moment gebruik om de celverwijzing te krijgen waarna ik vervolgens de resterende formules er in ga bouwen. welke ik ook niet uitkom na diverse pogingen om indirect in sommen.als criteriaregels te krijgen.)

Code:
=INDIRECT($A$11&"!G"&RIJ())

A11 heb ik bijvoorbeeld ISCAR, deze ziekt dan naar het tabblad ISCAR, als dit tabblad bestaat is er geen probleem.
Echter als ik zou bijvoorbeeld op dezelfde manier zou gaan zoeken naar tablad IS CAR (ter voorbeeld) dan lukt het niet.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Test deze eens, werkt enkel voor ISCAR en GERTOS, op de andere tabbladen is niets ingevuld.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hier kan ik zeker verder mee.
Even kijk naar de hulptabellen, voornamelijk in de laatste kolom (11 en 10 waarden) en hoe ik deze kan doortrekken.
Simpelweg 9, 8, etc toevoegen geeft niet de resultaten die ik zocht. Maar is een leuke voor mij om uit te zoeken.
Dank je WHER.

Groeten.

Wat betreft die (gele) hulptabel: in E12 staat "ISCAR", in F12 staat het getal 11, dit betekent dat de gegevens van blad ISCAR in een tabel staan met de naam "TABEL11"
Idem in E13 staat "GERTOS", in F13 het getal 10, dit betekent dat de gegevens van blad GERTOS in een tabel staan met de naam "TABEL10"
Vul bijvoorbeeld aan in E14 met "GUHRING", en zet in F14 het getal dat je afleidt uit de naam van de tabel die zal komen te staan op blad GUHRING, of dat nu 9 of 12 of iets anders is.
Pas het "VLOOKUP" gedeelte van de formules ook aan aan de (nieuwe) grootte van de gele tabel die je zo verkrijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan